Hyundai i30 1.0 T-GDi 120 PS ... με ευρωπαϊκό αέρα [test]

Hyundai i30 1.0 T-GDi 120 PS ... με ευρωπαϊκό αέρα [test]

του Δημήτρη Κληρονόμου

Mε Γερμανική ...σχεδίαση ,ποιότητα και τεχνολογία το   i 30  τρίτης γενιάς, αποτελεί αληθινή απειλή για τον  Ιαπωνικό αλλά κυρίως τον Ευρωπαικό ανταγωνισμό,τον οποίο και στοχεύει με κάθε τρόπο,και για τον λόγο αυτό, είναι σχεδιασμένο από κορυφαίο Ευρωπαίο σχεδιαστή και εξελιγμένο-δοκιμασμένο σε Ευρωπαικά κέντρα έρευνας και τεχνολογίας.

Η στόχευση σε συγκεκριμένα μάλιστα Ευρωπαικά μοντέλα,εντάθηκε  ένα χρόνο αργότερα(1/18) με την εμφάσιση της έκδοσης μεγαλυτέρων διαστάσεων Fastback που εντάσεται στην  νέα κατηγορία  των πεντάθυρων κουπέ προσφέροντας περισσότερους χώρους για επιβάτες και αποσκευές και ειδικότερα με την παρουσιάση των νέων δίλιτρων  βενζινοκινητήρων σειράς " Ν ", 250 και 275 ίππων,εκπληκτικών επιδόσεων ,που διαθέτουν μια ιδανική σχεδόν σχέση τιμής/αξίας,τόσο στην Ευρώπη αλλά και στην χώρα μας,αναφορικά με τον ανταγωνισμό.

 

ΔΙΑ ΧΕΙΡΟΣ  PETER SCHREYER

Σχεδιαστικα και και εμφανισιακά τo i 30 θυμίζει Γερμανικό αυτοκίνητο..Και είναι απόλυτα φυσικό αυτό, γιατί ο αρχισχεδιαστής των  Hyundai -Kia ,Peter Schreyer,κατείχε για χρόνια την ίδια θέση στο συγκρότημα της VAG, και απο χέρια του έχουν περάσει αρκετά μοντέλα της Αουντι.

Ειναι άνθρωπος που άλλαξε την σχεδιαστική αντίληψη και την εικόνα των μοντέλων του Κορεάτικου κολοσσού,δίνοντας τους Ευρωπαικό αέρα, φέρονοντας τα  δίπλα στα αντίπαλα μοντέλα των μεγάλων  ευρωπαικών εργοστασίων.

Hyundai i30 5 door 3

 

ΑΠΟ ΤΟ RUSSELSHEIM  ΣΤΟ  NURBURGRING

Ο Ευρωπαικός αέρας ξεκινά σπο το Russelsheim,όπου βρίσκεται το κέντρο έρευναςκαι τεχνολογίας του Κορεάτικου εργοστασίου και συνεχίζεται στην πίστα του Nurburgring,όπου εξελιζονται και δοκιμάζονται τα νέα μοντέλα,πρίν μπούν στην παραγωγή.

Η  εμφάνιση του νέου μοντέλου ξεκινά απο την τεράστια μάσκα,που καθορίζει και την νέα εταιρική ταυτότητα ,προσφέροντας σαφή σπόρ χαρακτήρα.Σε συνδυασμό μάλιστα  με τις επιχρωμιωμένες λεπτομέρειες , τα σατέν  χρώμια,τους λεπτούς  Led προβολείς,τα κάθετα Led φώτα ημέρας,τους ενσωματωμένους στα πλευρά της μάσκας προβολείς κλπ, το αποτέλεσμα είναι..Γερμανικό,σίγουρα Ευρωπαικό και αναμφισβήτα εντυπωσιακό.Και να σημειώσουμε εδώ πως για τους Ευρωπαίους αγοραστές,πρώτο κριτήριο επιλογής αυτοκινήτου είναι η εμφάνιση . 

Η σπόρ σχεδίαση συνεχίζεται μέχρι πίσω,με τα πλευρικά νεύρα της λαμαρίνας,την αεροτομή και τα μεγάλα φωτιστικά σώματα να προσφέρουν ένα ξεχωριστό στύλ,χωρίς να επηρεάζεται ο αεροδυναμικός συντελεστής που βρίσκεται στην  άκρως ενδιαφέρουσα τιμή  cd 0.30,γεγονός που βοηθά θετικά στην κατανάλωση και στην μείωση των θορύβων στις  υψηλές ταχύτητες.

 

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΟΙ ΧΩΡΟΙ

Το νέο μοντέλο,ξεπερνώντας κάποια προβλήμτα του παρελθόντος,διαθέτει σαφώς περισσότερους χώρους για τους ιδιαιτερα για τους εμπρός αλλά και τους πίσω επιβάτες,που μπορούν  να ειναι πλέον καί πέντε χωρίς σημαντικές υποχωρήσεις,ενώ αυξημένος είναι και ο χώρος αποσκεύων,που ξεκινά πλέον από τα 395 λίτρα με διπλό πάτωμα και φθάνει σε χωριτικότητα τα 1301 λίτρα με αναδιπλωμένα τα πίσω καθίσματα.

 Hyundai i30 5 door 7

"ΑΙΩΡΟΥΜΕΝΗ" ΟΚΤΑΡΑ ΟΘΟΝΗ

Εσωτερικά η αιωρούμενη οκτάρα οθόνης αφής(των πλούσιων εκδόσεων)κλέβει τις εντυπώσεις,του καλοσχεδιασμένου μοντέρνου ταμπλό ευρωπαικής κουλτούρας ,το οποίο διαθέτει αρκετές μαλακές επενδύσεις στο επάνω μέρος του,σκληρές όμως κάτω που δεν προσφέρουν στην γενική εικόνα,πληρέστατο και ιδιαίτερα ευανάγνωστο πίνακα οργάνων με δυό μικροτερες οθόνες και προσεκτικά διατεταγμένους διακόπτες και αεραγωγούς.Ενα σύνολο που μετρά στα σύν του νέου μοντέλου.

Η  έγχρωμη οθόνη αφής διαθέτει εκτός των άλλων ,πλοήγηση και επταετές Tom Tom Live services,χωρίς όμως ακόμη Ελληνικά και πολλά συστήματα επικοινωνίας και ψυγαγωγίας χωρις να απαιτεί ιδιαίτερα πολύωρη εξοικίωση.

Προσεκτικα σχεδιασμένα είναι και τα φαρδειά και άνετα καθίσματα,οι επενδύσεις των θυρών,οι χώροι για μικροακτικείμενα κλπ,ενώ φινίρισμα και συναρμογή επενδύσεων κρίνονται με θετικό βαθμό.

 

ΠΛΗΡΕΣΤΑΤΟΣ ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΣ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ

Ενα από τα ισχυροτέρα σημεία του καινούριου μοντέλου είναι το επίπεδο ηλεκτρονικών συστημάτων,που δύσκολα βρίσκει κανείς στην κατηγορία αυτή και στη συγκεκριμένη τιμή.Ανάμεσα στα άλλα σημειώνουμε: αυτόματο φρεναρισμα έκτατης ανάγκης απο τα 9 ως75 χλμ,/ωρ,προειδοποίηση εκτροπής απο την λωρίδα κυκλοφορίας,προειδοποίηση μετωπικής σύγκρουσης,υποβοήθηση διατήρησης λωρίδας κυκλοφορίας,προειδοποίηση μειωμένης προσοχής του οδηγού, υποβοήθηση εκκίνησης σε ανηφόρα,αυτόματη ρύθμιση προβολέων  κ.α

Ο συνήθης λοιπός εξοπλισμός είναι με την σειρά του πληρέστατος,ακόμη και από  την βασική έκδοση,η οποία διαθέτει περισσότερα από τα πιο πολλά  μοντέλα της κατηγορίας της.

 Hyundai i30 5 door 13

ΣΤΗΝ ΚΟΡΥΦΗ ΤΗΣ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑΣ

Ο τρικύλινδρος τούρμπο βενζινοκινητήρας που έχει αναλάβει να κινεί το νέο i 30,εξελιγμένος απο την ίδια την Hyundai, βρίσκεται στην κορυφή της τεχνολογίας.Εχει τούρμπο,η εξαγωγή του έχει προσαρμοσθεί στις κυλινδροκεφαλές και  άμεσο ψεκασμό που πραγματοποιείται με μπέκ έξι οπών που ψεκάζουν καύσιμο με πίεση 200 bar για πιό καθαρή καύση και υψηλότερη απόδοση.

Το αποτέλεσμα ολων αυτών των τεχνολογιών είναι 120 ίπποι που εμφανιζονται στις 6000  στροφές και ροπή 171 Nm 1500-4000 στροφές.

Στην πράξη ο κινητήρας νοιώθει  άνετα πάνω απο τίς 1800 στροφές,είναι δυνατός μέχρι ψηλά χωρίς να κουράζεται και εμφανίζεται αρκετά ήσυχος σε ολη σχεδόν την κλίμακα των στροφών του.Συνδυάζεται μέ ένα εύχρηστο και ακριβές εξάρι κιβώτιο ταχυτήτων με σχετικά μακριά κλιμάκωση,προφανώς για χάρη της κατανάλωσης και της ησυχίας.

Το νέο μοντέλο  είναι 28 κιλά ελαφρύτερο του προηγουμένου, και 22% πιο άκαμπτο απο το προηγούμενο,ζυγίζει 1250 κιλά τουλάχιστον και εξασφαλίζει μια καλή αναλογία κιλών/ίππο για την κατηγορία του,με αποτέλεσμα αρκετά ανταγωνιστές επιδόσεις.Χρειάζεται  10,9 δευτερόλεπτα για τα 0-100 χλμ/ωρ,  αγγίζει σε τελική ταχύτητα τα 190 χλμ/ωρ  και εμφανίζει καλή ελαστικότητα  στις μεσαίες στροόφες.

Από πλευράς κατανάλωσης η εικόνα εμφανίζεται αρκετά καλή.Με ελαφρύ δεξι πόδι θα δείτε τιμές κοντά  στα  6.7  λίτρα,μια μέση τιμή υπολογίζεται κοντά στα 7.6 λίτρα,ενώ αν εκμεταλλευτείς όλη την ισχύ του τρικύλιδρου συνόλου η κατανάλωση ανεβαίνει πάνω από τα 8.3  λίτρα/χλμ.

 

ΑΝΕΤΟ  ΚΑΙ  ΕΥΧΑΡΙΣΤΟ ΟΔΗΓΙΚΑ

Ο οδηγός απολαμβάνει μια σωστά σχεδιασμένη θέση οδήγησης,με καλή εποπτεία των οργάνων,καλή ορατότητα,πολλές ρυθμίσειςτου τιμονιού καί εύκολη ρύθμιση της πλάτης του καθίσματος.

Στο δρόμο η υποστροφή έρχεται προοδευτικά και  μετρημένη,οι κλίσεις του αμαξώματος είναι περιορισμένες,αναπηδήσεις, βυθίσεις ή πλεύσεις απουσιάζουν,το τιμόνι παρέχει αρκετή πληροφόρηση και είναι ελαφρύ,η κατευθυντικότητα στις υψηλές ταχύτητες μετρά θετικά και γενικά είναι ευχάριστο στην οδήγηση μέσα και έξω απο την πόλη όπου τα ηλεκτρονικά αναλαμβάνουν να κάνουν την ζωή του οδηγού πιό εύκολη και ασφαλή.

Από πλευράς ανεση, αν και πιό σφικτά ρυθμισμένο απο το προηγούμενο μοντέλο,παραμένει άνετο και ευχάριστο στους περισσότερους δρόμους και μόνον οι εγκάρσιες ανωμαλίες του οδοστρώματος μπορούν να γίνουν αισθητές στους επιβάτες.

Τέλος αποτελεσματικά,ανθεκτικά και με καλή αίσθηση του πεντάλ είναι και τα φρένα,που διαθέτουν πλέον μεγαλύτερους δίσκους απο πρώτα.

 

ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑ

Μια από τίς καλύτερες και πιο ολοκληρωμένες προτάσεις στην συγκεκριμένη κατηγορία.Μοντέρνο και εντυπωσιακό σχεδιαστικά,με καλούςχώρους,προσεγμένη ποιότητα κατασκευής,πλήρη εξοπλισμό,εξελιγμένο και δυνατό κινητήρα,καλές επιδόσεις,σωστή και ευχάριστη οδική συμπεριφορά,άνετη ανάρτηση και πληρέστατα  ηλεκτρονικά συστήματα ασφαλούς οδήγησης, αποτελεί μια πολύ καλή επιλογή που συνδυάζεται με σωστή τιμή αγοράς και μακρόχρονη εγγύηση.

googlenews

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ

 
 
 

 

logo m

 

 


©2024 YSTEROGRAFONEWS - ΟΡΟΙ ΧΡΗΣΗΣ  ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ


© 2014-2024 YSTEROGRAFO NEWS