Ford Kuga 1.5 TDCi 120 PS ... εντυπωσιακό και οικονομικό [test]

του Δημήτρη Κληρονόμου

Η τοποθετήση κάτω από το μεγάλο καπό του  νέου τουρμποντίζελ των  1500 κυβικών με τους 120 ίππους που κινεί επίσης και άλλα μοντέλα της εταιρείας και έχει χαρακτηρισθεί από τους καλύτερους στην κατηγορία του, έδωσε νέα τεράστια ώθηση του αυτοκινήτου στην ελληνική αγορά και το κατέστησε αυτόματα ένα από τα πλέον ενδιαφέροντα μοντέλα της κατηγορίας του.

ΟΛΟΚΛΗΡΩΜΕΝΗ ΑΝΑΝΕΩΣΗ

Η αισθητική ανανέωση  έδωσε άλλον αέρα στο αυτοκίνητο,που απο την πρώτη στιγμή της εμφάνισης του ηταν ένα ιδιαίτερα ενδιαφέρον και αξιόλογο SUV,όμως οι κινητήρες του,με μικρότερο έναν δίλιτρο, το καθιστούσαν σχεδόν απαγορευτικό για την Ελληνική αγορά με δεδομένες τις παθογένειες της στο θέμα της φορολόγισης.

Αισθητικά η ανανέωση ακολούθησε την εμφάνιση του μεγαλύτερου και νεώτερου Edge  το οποίο και εκφράζει την νεώτερη εταιρική ταυτότητα.
Κυριαρχει η τετραγωνισμένη αισθητική,με την μεγάλη εξάγωνη μάσκα να  δεσπόζει  σχεδιαστικά,τα μεγάλα φωτιστικά σώματα με ενσωματωμένα LED  ημέρας να εντυπωσιάζουν  και τον νεο προφυλακτήρα να προσδίδει σπόρ χαρακτήρα στην γενική εμφάνιση.

YN 2019 06 02 19.31.42

Οι αλλαγές συνεχίσθηκαν και πίσω περιλαμβάνοντας νέα φωτιστικά σύνολα,καινούρια  πίσω πόρτα και ανανεωμένο προφυλακτήρα.

Στην έκδοση ST LINE υπάρχουν επι πλέον μαύρη νίκελ μάσκα,πρόσθιο σπόιλερ,ποδιές στα μασπιέ,αεαραγωγός στον προφυλακτήρα,φιμέ πίσω φωτιστικά σώματα,μαύρες ράγες οροφής, 18άρες ζάντες αλουμινίου  κ.ά.

Συνολικά το αυτοκίνητο εντυπωσιάζει με την πρώτη ματιά και ξεχωρίζει  απο τον ανταγωνισμό χάρις στα εμφανή σπόρ χαρακτηριστικά  και τον όγκο του.
Με εξωτερικές διαστάσεις 4.54 μέτρα μήκος, 1.84 μέτρα πλάτος και ύψος 1.69 μέτρα στα δικίνητα μοντέλα,ανήκει στα μεγαλύτερα της κατηγορίας και είναι αισθητά  μεγαλύτερο σε διαστάσεις του άμεσου Γερμανικού ανταγωνισμού


ΠΛΗΡΗΣ ΕΣΩΤΕΡΙΚΗ ΑΝΑΒΑΘΜΙΣΗ

Η αισθητική αναβάθμιση προχώρησε και εσωτερικά αλλάζοντας όλα όσα οι κριτικές είχαν κρίνει απαραίτητα,κυρίως στην εργονομία και στα συστήματα πληροφόρησης.Ειναι χαρακτηριστικό οτι υπάρχουν πλέον 40 λιγότεροι διακόπτες στην διάθεση του οδηγού,που κάνουν την ζωή του πιο εύκολη.

Το τιμόνι ξανασχεδιάσθηκε διαθέτοντας πιο εύχρηστα πλήκτρα ενώ καινούριο ειναι και το σύστημα πολυμέσων, SYNC 3, που διαθέτει καλύτερες και    περισσότερες λειτουργίες,σύστημα πλοήγησης,μεγαλύτερη χωριτικότητα κ.α

Ειναι 10 φορές ταχύτερο απο το αντίστοιχο σύστημα του προηγούμενου μοντέλου,μπορεί να συνδέεται με το κινητό, να προβάλλει τα μηνύματα κλπ
και ειναι συμβατό  με Android Auto κλπ.

YN 2019 06 02 19.31.52

Στο σαλόνι κυριαρχούν τα μαλακά πλαστικά ,που όπως και τα σκληρά  είναι πολύ καλής ποιότητας  και σε συνδυασμό με τις λοιπές επενδύσεις συμβάλλουν στην αίσθηση πολυτέλειαςΣτην έκδοση  ST LINE υπάρχουν επί πλέον, σπόρ καθίσματα, επιμέρους επένδυσεις δέρματος,διακοσμητικά  μεταλλικής εμφάνισης και άλλα στοιχεία εξοπλισμού που δικαιολογούν την  επιβάρυνση τιμής .

Καινούρια είναι επίσης τα χειριστήρια του κλιματισμού, το ηλεκτρικό χειρόφρενο κ.ά

Φινίρισμα,συναργογή και ποιότητα υλικών παίρνουν καλό βαθμό μετά την ανανέωση,οπως επίσης η συνολική λειτουργικότητα και η ευχρησία.


ΕΥΡΥΧΩΡΟ ΚΑΙ ΠΡΑΚΤΙΚΟ

Από πλευρας χώρων με δεδομένες τις εξωτερκές διαστάσεις και το μεταξόνιο των 2.69 μέτρων το αυτοκίνητο  ηταν και πάραμένει απο τα πλέον ευρύχωρα της κατηγορίας του.Μπορει και μεταφέρει με πλήρη άνεση πέντε άτομα σε ταξίδια με τους πίσω μάλιστα να μπορούν να ρυθμίζουν την κλίση της πλάτης του καθίσματος.

YN 2019 06 02 19.31.15
Ο χώρος αποσκευών χωρά  456 λίτρα που αυξάνονται στα 1653 με την αναδίπλωση της πλάτης, μεταφέροντας όλες τις αποσκευές της οικογένειας σε μακρινά ταξίδια.

Απο πλευράς εξοπλισμου ακόμη και στις βασικές εκδόσεις τα σχόλια ειναι θετικά και γίνονται υπερθετικά όσον αφορά τον εξοπλισμό ασφάλειας.


ΕΛΑΣΤΙΚΟΤΗΤΑ ΚΑΙ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Η τοποθέτηση του νέου υπερτροφοδοτούμενου ντίζελ κινητήρα των 1499 κυβικών εκατοστών με τους 120 ίππους αύξησε τους εμπορικούς ορίζοντες του αυτοκινήτου και το κατέστησε σαφώς πιο ανταγωνιστικό.

Ο κινήτηρας,που τοποθετείται επίσης στα Φόκους και Μοντέο ,εμφανίζει τους 120 ίππους στις 3600 στροφές και διαθέτει ροπή 270 Nm που αρχίζει να εμφανίζεται απο τις 1500 στροφές,προσφέρονταςκαλή ελαστικότητα απο τις 1800 στροφές και πάνω και καλές επιδόσεις συνολικά ,με δεδομένα βέβαια τα  1580 τουλάχιστον κιλά του αμαξώματος.Τα 100 χλμ απο στάση εμφανίζονται σε 12.7 με 12.8 δευτερόλεπτα και η τελική ταχύτητα φθάνει τα 173 χλμ/ωρ.

Ο  τετρακύλινδρος κινητήρας παραμένει συνολικά ήσυχος χωρίς κραδασμούς και   ο θόρυβος του δεν φθάνει εύκολα στο εσωτερικό του καλά μονωμένου θαλάμου επιβατών.

YN 2019 06 02 19.31.30

Θετικά είναι τα σχόλια και για το εξάρι μηχανικό κιβώτιο ταχυτήτων που συνεργάζεται σωστά με την ισχύ του κινητήρα συμβάλλοντας στις επιδόσεις και την καλύτερη κατανάλωση,ενω και στη περίπτωση του αυτόματου κιβωτίου,οι αλλαγές είναι γρήγορες και ομαλές σε σημείο που ο οδηγός συχνά δεν τις αντιλαμβάνεται.

Στην κατανάλωση τώρα οι σωστές εργοστασικές ρυθμίσεις και οι ικανότητες του καταξιωμένου κινητήρα καταφέρνουν να διατηρούν τις τιμές,με δεδομένο πάντοτε το βάρος και τον όγκο του αμαξώματος,σε πάρα πολύ καλά επίπεδα.Τα 6.4 με 6.6 λίτρα/100 χλμ είναι μέσες τιμές στις οποίες μπορεί κανείς να υπολογίζει με ελαφρύ δεξιό πόδι,ενώ σε έντονους ρυθμούς θα πρέπει να υπολογίζει στα 7.4 με 7.6 λιτρα


ΣΠΟΡ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

Ο οδηγός κάθεται σχετικά ψηλά ,οπως αρμόζει σε ένα  SUV, απολαμβάνει  πολύ καλή περιφερειακή ορατότητα και έχει στην διάθεση του περισσότερο εύχρηστους και λιγότερους μοχλούς και διακόπτες απο πρώτα.

Το αυτοκίνητο είναι πολύ καλά στημένο και ρυθμισμένο έτσι ώστε να μπορεί να δικαιολογεί τον σπόρ χαρακτήρα που υπόσχεται η εμφάνιση του.

Το βάρος του αμαξώματις κρύβεται επιμελώς ακόμη και στις ξαφνικές αλλαγές διεύθυνσης,οι αντιδράσεις της ανάρτησης είναι άμεσες, τα περιθώρια πρόσφυσης υψηλά,η πληροφόρηση του οδηγού πλήρης και οι αντιδράσεις στα όρια σωστές.

YN 2019 06 02 19.30.51

Το αυτοκίνητο στρίβει με ασφάλεια και  περιορισμένες κλίσεις,δεν βυθίζεται,δεν μετατοπίζεται,δεν αναπηδά και υποστρέφει περιορισμένα και προοδευτικά.
Αμεσο και με πολύ καλή αίσθηση είναι και το σύστημα διεύθυνσης ενώ άριστο αποδεικνύεται το σύστημα πέδησης σε κάθε  περίπτωση.

Παρα τις σπόρ ρυθμίσεις των αναρτήσεων η άνεση παίρνει πολύ καλό βαθμό.Οι επιβάτες παραμένουν ξεκούραστοι ακόμη και στα πολύωρα ταξίδια και σ αυτό συμβάλλουν,η  εσωτερική ησυχία, η υποδειγματική ποιότητα κύλισης και τα άνετα καθίσματα.


ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑ

Το ανανεωμένο Kuga  πρωταγωνιστεί πλέον στην κατηγορία του,βασισμένο στο νέο τουρμποντίζελ των 1500 κυβικών και των 120 ίππων, που συνδυάζει επιδόσεις και πολύ καλή κατανάλωση καυσίμου. Είναι εντυπωσιακό και μοντέρνο εμφανισιακά, ευρύχωρο για επιβάτες και αποσκευές,εύχρηστο  και πλούσιο σε εξοπλισμό ασφαλείας,πολυτελές και καλοφιαγμένο ποιοτικά.

YN 2019 06 02 19.31.03

Διαθέτει πολύ καλή οδική συμπεριφορά σε κάθε περίπτωση,είναι άνετο και ξεκούραστο στο δρόμο και ευχάριστο οδηγικά.Επι πλέον οι τιμές αγοράς κρίνονται καλές για την κατηγορία του και γενικά για αυτά που προσφέρει.

 ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Booking.com

 

emfylies idees

symmaxia

 Copyright © 2018 YSTEROGRAFO NEWS