Suzuki Swift 90-112 PS ... με σπορ χαρακτήρα και επιδόσεις [test]

του Δημήτρη Κληρονόμου

Ανανεωμένο πλήρως και  προσαρμοσμένο απόλυτα στις νεώτερες απαιτήσεις της κατηγορίας , έχει να επιδείξει στοιχεία όπως η  σπόρ εμφάνιση,οι χώροι,οι επιδόσεις,η οδική συμπεριφορά,η οικονομία και η ασφάλεια, συνδυασμένα με την  παραδοσιακή αξιοπιστία και την καλή μεταπωλητική αξία.
Στην πλέον πρόσφατη έκδοση του,εμφανίζεται πλαισιομένο με ένα ήπιο  υβριδικό σύστημα ,που βελτιώνει την κατανάλωση και μειώνει τους ρύπους.

ΕΥΚΟΛΑ ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΙΜΗ ΕΜΦΑΝΙΣΗ

Το νέο μοντέλο διατηρεί τό γνωστό αναγνωρίσιμο στύλ,που  το έκανε αγαπητό εδώ και χρόνια,είναι όμως εντελώς καινούριο από κάθε άποψη.
Κατˊ αρχήν χρησιμοποιεί  μια νέα  έως και  120 κιλά ελαφρύτερη και σημαντικά πιό άκαμπτη πλατφόρμα με το όνομα HEARTECH,που εξασφαλίζει πολλά πλεονεκτήματα στο νέο μοντέλο.,το βάρος του οποίου ξεκινά,ανάλογα την έκδοση,από τα 840 κιλά,βελτιώνοντας επιδόσεις,οικονομία,οδική συμπεριφορά κλπ.

uxweza1518618898359

Αυξημένο είναι  και τό  εξωτερικό  πλάτος του αμαξώματος  κατά  40 mm,το μεταξόνιο κατά 20mm,το εσωτερικό πλάτος και ο χώρος αποσκευών,χωρίς να αυξηθεί καθόλου το συνολικό μήκος,αποδείξη της πολύ καλής δουλειάς των σχεδιαστών,που κατάφεραν να ξεπεράσουν κάποια μειονεκτήματα του παρελθόντος.


ΔΥΝΑΜΙΚΟ  ΣΤΥΛ

Ομως οι σχεδιαστές κατάφεραν πριν απˊ όλα να εξασφαλίσουν ένα νέο δυναμικό  στύλ στο αμάξωμα,που δεν περνά πουθενά απαρατήρητο.
Η νέα μεγαλύτερη μάσκα,τα μοντέρνα φωτιστικά σώματα,τα νεύρα που διατρέχουν το αμάξωμα αλλά κυρίως η  "αιωρούμενη" οροφή και οι κρυφές χειρολαβές των πίσω θυρών,δημιουργούν μια σύγχρονη και μοντέρνα σπόρ οπτική  που κερδίζει εύκολα τον αγοραστή.

Η μοντέρνα και δυναμική σχεδιάση συνεχίζεται και στο σαλόνι,με την μεγάλη πληροφοριακή  οθόνη ανάμεσα στα αναλογικά όργανα ελέγχου και την κεντρική έγχρωμη οθόνη αφής των 7 ιντσών ,η οποία διαθέτει μεγάλη συνδεσιμότητα και περιλαμβάνει εκτός των άλλων νάβι και κάμερα οπισθοπορείας, να κλέβουν τις εντυπώσεις.Η μοντέρνα σχεδιάση συμπληρώνεται απο  τις έγχρωμες φάσες στο ταμπλό και τα καθίσματα και τις άλλες μικρολεπτομέρειες,που δημιουργούν ένα ευχάριστο περιβάλλον.

Τα υλικά των επενδύσεων είναι κυρίως σκληρά,καλής ποιότητας όπως και συναρμογής,ώστε να μην αλλοιώνουν την καλή εικόνα, που συμπλήρωνουν τα μοντέρνα και άνετα καθίσματα με την σωστή πλευρική στήριξη.


ΠΛΟΥΣΙΟΣ ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΣ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ

Σημαντικό πλεονέκτημα του νέου μοντέλου είναι τα άφθονα συστήματα ασφάλειας που ξεχωρίζουν το αυτοκίνητο.Σημειώνουμε το σύστημα αυτομάτου φρεναρίσματος,το ενεργό  cruise control,την προειδοποίηση εκτροπής απο την λωρίδα κίνησης,τους αυτόματους προβολείς κ.ά,που συμπληρώνονται από το βελτιωμένο από πλευράς ελέγχου ευστάθειας  ESP και τους έξι αερόσακους.

mo026q1518707852034

Ο λοιπός εξοπλισμός ιδιαίτερα των εκδόσεων GLX είναι πληρέστατος, δικαιολογόντας την τιμή αγοράς του υβριδικού μοντέλου,το οποίο σημειωτέον  προσφέρεται και σε τετρακίνητη έκδοση με μικρή σχετικά τιμή αγοράς.


ΑΥΞΗΜΕΝΟΙ ΧΩΡΟΙ ΕΠΙΒΑΤΩΝ

Η λογική των σχεδιαστών του νέου Swift ηταν : φαρδύ και χαμηλό. Ετσι η αύξηση του πλατους και η επιμήκυνση του μεταξονίου επέτρεψαν μια πολύ καλή εκμετάλλευση χώρων.Τέσσερα άτομα βολεύονται εύκολα στο νέο μοντέλο ενώ ένα πέμπτο θα βολευτεί με  κάποιες υποχωρήσεις.

Swift hotspots
Κερδισμένος εμφανίζεται και ο χώρος αποσκευών που ξεκινά πλέον απο τα 265 λίτρα και φθάνει τα 947 λίτρα ανάλογα της θέσης της πλάτης του πίσω καθίσματος.

90  Ή 112 ΙΠΠΟΙ

Ο  γνωστός ατμοσφαιρικός βενζινοκινητήρας των 1242 με το όνομα  Dualjet  των 90 ίππων και των  12.2  kgm ροπής ,στην περίπτωση του υβριδικού μοντέλου, συνδυάζεται με ένα ήπιο και απλό υβριδικό σύστημα 12 βόλτ που ακούει στο όνομα  SHVS ( Suzuki Hybrid Vehicle System) .
Το αυτοκίνητο προσφέρεται σαν υβριδικό και με τον νέο τρικύλινδρο τούρμπο κινητήρα βενζίνης  BOOSTERJET των 998 κ.εκατοστών με 112 ίππους και μικρή σχετικά διαφορά τιμής.

ΣΎΣΤΗΜΑ HYBRID

Πρόκειται για  έναν εναλλάκτη ισχύος 2.3 KW και ροπής 5.1 kgm.Oταν χρειάζεσαι επιτάχυνση, τροφοδοτείται από το ηλεκτρικό σύστημα του οχήματος και μετατρέπεται απο γεννήτρια σε κινητήρα,υποβοηθόντας τον κυρίως κινητήρα βενζίνης,σε επιτάχυνση και ροπή μειώνοντας ταυτόχρονα τήν κατανάλωση , χωρίς μάλιστα  να κάνει αισθητό θόρυβο .Το σύστημα ανακτά ενέργεια απο το φρενάρισμα  και οχι μόνον, συγκεντρώνοντας την σε μιά μικρή μπαταρία ιόντων λιθίου,τοποθετημένη κάτω απο το κάθισμα του οδηγού και συνδυάζεται με start-stop.

1242 ΚΥΒΙΚΑ 90 ΙΠΠΟΙ

Το αποτέλεσμα εδώ είναι επιτάχυνση 11.8 δευτερολέπτων για τα 0 ως 100 χλμ /ωρ και τελική ταχύτητα 180 χλμ,τιμές καλές για την κατηγορία.,το βάρος και τόν όγκο του οχήματος, που συμπληρώνονται απο νέυρο και καλή ελαστικότητα απο χαμηλά.

Η  κατανάλωση ,με την βοήθεια του υβριδικού συστήματος,βρίσκεται στα καλύτερα της.Τα 5.6 με 5.7 λίτρα είναι μια μέση τιμή που επιτυγχάνεται εύκολα σε μικτή διαδρομή,μπορεί να κατέβει και κάτω από τα 5.0 λίτρα με ελαφρύ δεξιό πόδι και δεν
ανεβαίνει πάνω από τα 7.0 λίτρα με βαρύ.

mrwnb1519811923984

998 ΚΥΒΙΚΑ  112 ΙΠΠΟΙ

Στην περίπτωση του τρικυλινδρου υπερτροφοδοτουμενου κινητήρα των 998 κυβικών εκατοστών, τα 0-100 χλμ/ωρ έρχονται σε 10.5 δευτερόλεπτα και η τελική ταχύτητα ανεβαίνει ως τα 195 χλμ/ωρ,ενω στα ίδια επίπεδα με τον κινητήρα των 90 ίππων βρίσκεται η κατανάλωση βενζίνης.

ΦΑΡΔΥ ΚΑΙ ΧΑΜΗΛΟ

Φαρδύ και χαμηλό με σπόρ χαρακτήρα ήταν ο σκοπός του εργοστασίου και με την αύξηση των μετατροχίων και του μεταξονίου επιτεύχθηκε με το παραπάνω.

Ο οδηγός κάθεται χαμηλά ,έχει το τιμόνι και τα όργανα ελέγχου σε καλή θέση , καλή ορατότητα περιφερειακά και μικρότερο κύκλο στροφής απο πρώτα,στοιχεία που δημιουργούν σπόρ προδιάθεση,που υποβοηθείται απο το νεύρο του κινητήρα και την προσεγμένη κλιμακωση του αρκετά καλού σε αίσθηση πεντατάχυτου κιβωτίου ταχυτήτων.

wbxfvc1518618898355

ΔΥΟ ΑΥΤΟΜΑΤΑ ΚΙΒΩΤΙΑ ΤΑΧΥΤΗΤΩΝ

Υπάρχουν επίσης ένα αυτόματο κιβώτιο συνεχούς μεταβαλλομενης σχέσης (CVT)  και επίσης ένα 6ταχυτο αυτοματο κιβώτιο μακρύτερης κλιμάκωσης που δεν αλλοιώνουν αισθητά τις τιμές κατανάλωσης.

ΕΥΘΥΒΟΛΟ ΚΑΙ ΟΜΟΙΟΓΕΝΕΣ ΣΤΟ ΔΡΟΜΟ

Το αυτοκίνητο  αντιδρά με ομοιογένεια,δεν παρουσιάζει στρεβλώσεις του δαπέδου, δεν αναπηδά  ούτε βυθίζεται και έχει προοδευτικές και προβλέψιμες αντιδράσεις σε κάθε περίπτωση.Επί πλέον είναι πιο ήσυχο,πιο ευθύβολο,πιο άνετο για τους επιβάτες, με καλύτερη ποιότητα κύλησης από πρώτα και γενικά πιό ευχάριστο οδηγικά.

Τέλος τα φρένα με τέσσερις δίσκους αποδεικνύονται αποτελεσματικά και ανθεκτικά.

ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑ

Με  σαφή δυναμικά και σπόρ χαρακτηριστικά,εντυπωσιακή εμφάνιση,αυξημένους χώρους,άφθονα μέτρα ενεργητικής και παθητικής ασφάλειας,καλές επιδόσεις, θετική οδική συμπεριφορά ,επταετή εγγύηση , προσεγμένη ποιότητα κατασκευής και παραδοσιακή αξιοπιστία,το νέο Swift προσφέρει, την δυνατότητα επιλογής ανάμεσα σε δύο κινητήρες βενζίνης 90-112 ίππων που συνοδεύονται από ένα έξυπνο υβριδικό σύστημα που επιτυγχάνει επί πλέον 5% οικονομία κατανάλωσης και διαθέτει ιδιαίτερα ενδιαφέρουσες τιμές αγοράς.

 ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Booking.com

 

emfylies idees

symmaxia

 Copyright © 2018 YSTEROGRAFO NEWS