Mercedes GLA 180 diesel 109 PS ... ολοκληρωμένη και οικονομική [test]

του Δημήτρη Κληρονόμου

Tο μικρότερο και πιό προσιτό SUV  της Μερσεντές,έρχεται να συνεχίσει την ιδιαίτερα πετυχημένη εμπορική καριέρα του, στην Ελλάδα και την Ευρώπη, αντιμετωπίζοντας με μεγαλύτερη πλέον άνεση τον σκληρό ανταγωνισμό της κατηγορίας,με μια σειρά κινητήρων βενζίνης και πετρελαίου,που ξεκινούν απο τους 109  και φθάνοντας τους 381 ίππους στην δίλιτρη έκδοση AMG.

Η ένδειξη 180 δεν καθορίζει στην προκειμένη περίπτωση  και τον κυβισμό του οχήματος,ο οποίος δεν ξεπερνά τα 1500 κυβικά εκατοστά, παρέχοντας έτσι  πλεονεκτήματα , στα οποία στηρίχθηκε και η εμπορική επιτυχία  του συγκεκριμένου μοντέλου  στην χώρα μας ,πάρ όλο που δεν αποτελεί την φθηνότερη έκδοση της σειράς.Τον ρόλο αυτό έχει αναλάβει η συνώνυμη 180 βενζίνης ,με τα 1600 κυβικά εκατοστά και τους 122 ίππους, που στην πράξη δεν είναι σημαντικά ταχύτερη.

ΔΙΑΚΡΙΤΙΚΗ ΕΜΦΑΝΙΣΗ

Ουσιαστικά ανήκει στα κομπάκτ  SUV,όπως την χαρακτηρίζει τό ίδιο το εργοστάσιο,το οποίο όμως πλησιάζει και  τον χαρακτήρα ενός Crossover,προσφέροντας πολλά στοιχεία απο όσα αναζητούν οι νεώτερες ηλικίες αγοραστών και σε αυτές ακριβώς σκόπευαν οι σχεδιαστές του οχήματος.

Ειναι μακρύτερη και φαρδύτερη της Α Class,στην πλατφόρμα της οποίας στηρίζεται, κοντύτερη της CLA και ψηλότερη, λόγω χαρακτήρα και των δύο.

Τόσο ψηλότερη όμως,ώστε να μην προκαλεί με τον όγκο της,όπως ένα συνηθισμένο 4Χ4 και αυτή όπως απεδείχθει, είναι μια νέα τάση των αρκετών  Ευρωπαικών αγορών,που προτιμούν ένα διακριτικό αμάξωμα πού να μοιάζει με υπερυψωμένο  χάτσμπαγκ,παρά ένα προκλητικό τετραγωνισμένο εκτός δρόμου όχημα.

Εμφανιακά ακολουθεί την νέα  σχεδιαστική φιλοσοφία του εργοστασίου,όπως αυτή εκφράσθηκε με τις νέες "Α",δείχνοντας μοντέρνα και μυώδης,αλλά ταυτόχρονα εντυπωσκακή και διακριτική.

ΚΑΛΥΤΕΡΗ ΑΕΡΟΔΥΝΑΜΙΚΗ

Οι εξωτερικές και εσωτερικές αλλαγές  της ανανεωμένης GLA, δεν είναι τόσο ορατές στους μη παρατηριτικούς, είναι όμως τόσο ουσιασιαστικές που αλλάζουν αισθητά τον χαρακτήρα της.

Εχουν γίνει αλλαγές ,στην μάσκα που πλέον είναι πιό εντυπωσιακή με διαφορετικές γρίλλιες εισαγωγής και τα φωτιστικά σώματα που είναι επίσης καινούρια και μεγαλύτερα.Η προστατευτική ποδιά  αλουμινίου  είναι νέα , οι  προφυλακτήρες ξανασχεδιασμένοι και τα νεύρα του καπό πιο έντονα και τονισμένα.

Πίσω οι αλλαγές ειναι λιγότερες με κυριότερη αυτή των φωτιστικών σωμάτων,που είναι LED και μπορουν να μειώνουν ανάλογα με τις οδικές συνθήκες την ένταση τους για να μήν ενοχλούν αυτούς που ακολουθούν.

A164DCE2 2E84 4DA3 AD65 B6ECC6BF5D6D

Εντύπωση προκαλεί επίσης ο πίσω προφυλακτήρας με τις μεγάλες απολήξεις των εξατμίσεων στις δύο άκρες του,αποτελόντας συνέχεια της επενδυσης χρωμίου του κάτω μέρους.Υπάρχουν ακόμη νέας σχεδίασης ζάντες και τουλάχιστον έντεκα χρωματικές εξωτερικές αποχρώσεις.

Το σύνολο των αλλαγών και των επεμβάσεων βελτιώσαν τελικά και τον αεροδυναμικό συντελεστή απο το 0.29 στο 0.28,με θετικές συνέπειες στην κατανάλωση και τους εξωτερικούς θορύβους.

Εσωτερικά οι αλλαγές ειναι ακόμη λιγότερες και εστιάζονται στην ποιότητα,τα υλικά διακόσμησης,στο φινίρισμα,τα καθίσματα,στα χρώμια,στους αεραγωγούς και στις επενδύσεις.Επίσης μεγαλύτερη είναι και η κεντρική οθόνη του συστήματος infotainment, που πλεον διαθέτει περισσότερες δυνατότητες διασύνδεσης με κινητά.

ΠΛΗΡΗΣ ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΣ

Η συνταγή της εσωτερικής σχεδιάσης ακολουθεί εκείνη της νέας " Α ",στα περισσότερα σημεία.Το ογκώδες ταμπλό με τους τρείς κεντρικούς περιστροφικούς αεραγωγούς και την μεγάλη κονσόλα, που διαχωρίζει τα καθίσματα,εντυπωσιάζει αμέσως μόλις ανοίξεις την πόρτα,αλλά περισσότερο εντυπωσιάζει η νέα μεγάλη οθόνη,που αναπαύεται ψηλά πάνω από τους αεραγωγούς, διαθέτοντας ακόμη περισσότερες εφαρμογές και διασυνδέσεις απο πρώτα,απαιτεί όμως εκμάθηση και εξοικίωση  αλλά τελικά αποδεικνύεται αρκετά εξυπητερική και πρακτική.


Κάτω απο τους αεραγωγούς βρίσκεται το μεγάλο ηχοσύστημα με άφθονους πιεστικούς διακόπτες και ακόμη χαμηλότερα το εύχρηστο σύστημα κλιματισμού με πιεστικά και περιστριφικά χειριστήρια.

4B8B652F B802 4EB1 BC73 EE6D6AF13EA7
Την εικόνα του εντυπωσιασμού συμπληρώνει ο αναβαθμισμένος ψηφιακός πίνακας των μεγάλων και μικρών κυκλικών  οργάνων,πληρέστατος πληροφοριακά και ιδιαίτερα ευανάγνωστος και το νέο τιμόνι με τους πολλούς διακόπτες.


Ποιότητα υλικών και φινιρίσματος μετα τις πρόσφατες επεμβάσεις αποδεικνύονται πολύ καλά,όπως επίσης οι  συναρμογές και η ποιότητα επενδύσεων.
Ο εξοπλισμός άνεσης και ασφάλειας ακόμη και των βασικών εκδόσεων κρίνεται πληρέστατος,υπαρχει όμως και ένας τεραστιος πίνακας εξτρά που ανεβάζουν την βασική τιμή κάθετα.


Χαρακτηριστικά του εξοπλισμού,η κάμερα οπισθοπορείας,το άνοιγμα της πόρτας του πορτ μπαγκάζ χωρίς κλειδί,αλλά με το πέρσμα του ποδιού κάτω απο τον προφυλακτήρα ενώ για πρώτη φορά υπάρχει κάμερα 360 μοιρών που μεταδίδει στην οθόνη ενιαία εικόνα η σε επτά διαφορετικά πλαίσια.

ΚΑΛΗ ΕΚΜΕΤΑΛΛΕΥΣΗ ΧΩΡΩΝ

Απο πλευράς εκμετάλλευσης χώρων η κατάσταση ειναι αρκετά καλή.Ακόμη και πίσω, παρά την "κουπέ" κλίση της οροφής θα βρουν εύκολα  σχετικά χώρο δύο άτομα,ενώ ένα τρίτο θα βολευτεί με μερικές υποχωρήσεις.Μπροστά δεν υπάρχει  πρόβλημα και οδηγός συνοδηγός απολαμβάνουν πλήρη  άνεση.

E46A34D9 EEF5 4C7C A9F9 2D33931BDC3A
Ο σωστά σχεδιασμένος χώρος αποσκευών,με την σειρά του, που μπορεί και χωρά από 421 μέχρι και 1235 λίτρα,ανάλογα με την θέση της πλάτης των καθισμάτων,κρίνεται αρκετά καλός για την κατηγορία εύχρηστος και πρακτικός.

ΧΑΜΗΛΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ

Η πρώτη τοποθέτηση του  υπερτροφοδοτούμενου ντίζελ κινητήρα των 1461 κυβικών εκατοστών  εξασφάλισε μεγάλη εμπορική επιτυχία στο αυτοκίνητο,ιδιαίτερα σε αγορές όπως η Ελληνική και ίδιο  ισχύει και για το νέο μοντέλο που διατηρεί ενα ισχυρό πλεονέκτημα έναντι του ανταγωνισμού.


Οι 109 ίπποι ίσως ακούγονται λίγοι για ένα αμάξωμα 1400 τουλάχιστον  κιλών,όμως υπάρχουν τα 260 Nm της ροπής διαθέσιμα από τις 1500 στροφές,που βοηθουν σημαντικά την καστάσταση,  όπως αποδεικνείεται στην πράξη.


Τα 11.8 δευτερόλεπτα της επιτάχυνσης και τα 190 χλμ/ωρ της τελικής,κάνουν αρκετά καλή εντύπώση ,συνδυαζόμενα με τήν άφθονη ροπή  και την καλή ελαστικότητα απο χαμηλά.


Εκείνο όμως που βοηθά πολύ την εικόνα είναι το 7αρι κιβώτιο διπλού συμπλέκτη που συνδυάζεται ακόμη καλύτερα από πριν με την ιπποδύναμη κινητήρα.Δεν κρεμάει  τον οδηγό,ούτε και  καθυστερεί τις αλλαγές,συμβάλλοντας στις επιδόσεις και την χαμηλή κατανάλωση.


Στην κατανάλωση λοιπόν, όπου με μαλακό δεξί πόδι και το κιβώτιο στην αυτόματη λειτουργεία, μπορείς να δείς τιμές καλύτερες απο πρίν,γύρω στα 5.5 λίτρα και ίσως κάτω από αυτές,ενώ τα  6.4 με 6.5 λίτρα είναι μέσες τιμές στις οποίες μπορείς να υπολογίζεις στα ταξίδια.Με πλήρη εκμετάλλευση των δυνατοτήτων του κινητήρα οι τιμές ανεβαίνουν στα 8.0 με 8.4 λίτρ/100 χλμ,που και πάλι κρίνονται καλές.

ΑΣΦΑΛΗΣ ΚΑΙ ΕΥΧΑΡΙΣΤΗ

Ο οδηγός  ,όπως και οι επιβάτες κάθονται σχετικά χαμηλά,διατηρόντας περισσότερο την αίσθηση ενός υπερυψωμένου επιβατικού,παρά ενός 4Χ4,και αυτό φαίνεται να εκτιμά ιδιαίτερα ένα νεώτερης ηλικίας αγοραστικό κοινό,στο οποίο άλλωστε σκοπεύει το Γερμανικό εργοστάσιο.


Ο οδηγός βρίσκει εύκολα την θέση που επιθυμεί,τα καθίσματα παρέχουν καλή πλευρική στήριξη και είναι ξεκούραστα στις πολύωρες διαδρομές και η ορατότητα πολύ καλή μπροστά και πλευρικά,όχι όμως και πίσω.


Οι πρόφατες επεμβάσεις στο νέο μοντέλο κατέστησαν την προσθιοκίνητη  GLA, ακόμη πιο ασφαλή και ευχάριστη στην οδήγηση.


Ρυθμισμένη σωστά, ανάλογα με τον χαρακτήρα της,τον όγκο,το βάρος και το ύψος της,αποδευκνέται σε κάθε περίπτωση,ασφαλής,εύχρηστη και ευκολοδήγητη.
Γέρνει περιορισμένα ακόμη και στην γρήγορη οδήγηση,δεν υποστρέφει ενοχλητικά,δεν πλέει στις εδαφικές ανωμαλίες ούτε και αναπηδά, δεν βυθίζεται στις ξαφνικές επιβραδύνσεις,δεν επηρεάζεται εύκολα απο πλευρικούς ανέμους και παρουσιάζει υποδειγματική κατευθυντικότητα στις υψηλές ταχύτητες.


Από πλευράς άνεσης,οι μεγάλες διαδρομές τηςανάρτησης,κρατούν ξεκούραστους τους επιβάτες,ακόμη και σε εκτός ασφάλτου διαδρομές και σ αυτό συμβάλλουν,τα άνετα  καθίσματα,η προσεγμένη ηχομόνωση και η εξαιρετική ποιότητα κύλησης.


Υποδειγματικά τέλος και ανθεκτικά στην σκληρή είναι και  τα φρένα,με πολύ καλή αίσθηση του πεντάλ.

ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑ

Η προηγούμενη  GLA  ήταν καλή σε όλα.Η ανανεωμένη (3/17) είναι ακόμη καλύτερη,συνδυάζοντας  όλα τα θετικά στοιχεία μιάς Μερσεντές,με έναν μοντέρνο,αποδοτικό ,ελαστικό και ιδιαίτερα οικονομικό κινητήρα,καλών επιδόσεων σε ενα  κομπάκτ και διακριτικό αμάξωμα. Είναι θετική στο δρόμο,άνετη,ασφαλής,ευκολοδήγητη,πλούσια σε τεχνολογικό εξοπλισμό, υποδειγματική ποιοτικά και με λογική τιμή  αγοράς

 ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Booking.com

 

emfylies idees

symmaxia

 Copyright © 2018 YSTEROGRAFO NEWS