Fiat Tipo Hatchback 1.4 95 HP ... τα έχει όλα και συμφέρει [test]

του Δημήτρη Κληρονόμου

Ηταν το 1989 όταν η μεγάλη Ιταλική φίρμα, μας παρουσιάζε το πρώτο Τipo, σε μια ιδιαίτερα  εντυπωσιακή και μοναδική για την εποχή, παγκόσμια πρεμιέρια  ταυτόχρονη σε πολλές πρωτεύουσες, σε εκατοντάδες εκπροσώπους του τύπου.


Χρειάσθηκε να περάσουν τόσα χρόνια,για ξαναχρησιμοποιήσει τό ίδιο όνομα,επιστρέφοντας ουσιαστικά και αποφασιστικά στην κατηγορία των μικρών οικογενειακών οχημάτων,σαν διάδοχο των παλαιότερων STILO και BRAVO,που γνώρισαν μεγάλη εμπορική επιτυχία σε μια πολύ δύσκολη κατηγορία.

Το νέο ΤIPO (2/2016) ακολούθησε μια διαφορετική εμπορική πολιτική,απο τους προκατόχους του, προσπαθώντας να εξασφαλίσει υψηλές πωλήσεις.

160502 Fiat Tipo 5 porte 02

Προσανατολίσθηκε στον συνδυασμό προσιτής τιμής αγοράς,μεγάλων χώρων και πλούσιου εξοπλισμού,συνδυασμό που οι αντίπαλοι του δύσκολα μπορούν να επιτύχουν. Επι πλεόν ενισχύθηκε με τρία διαφορετικά αμαξώματα,5θυρο,4θυρο και στέισον, διαφορετικού μήκους το καθένα,αποσκοπώντας να κερδίσει ένα μεγαλύτερο  εύρος αγοραστών της κατηγορίας του,πλησιάζοντας σε κάποιες περιπτώσεις ,από πλευράς διαστάσεων και χώρων, και την αμέσως επόμενη κατηγορία.

Η εξέλιξη και σχεδίαση του,διήρκησαν τρία χρόνια και χρειάσθηκαν 2000 άτομα μέχρι να δοθεί στην παραγωγή και το αποτέλεσμα.,όπως απέδειξαν οι μέχρι τώρα πωλήσεις ,ήταν πολύ καλό εμπορικά.

ΕΝΤΥΠΩΣΙΑΚΗ  ΕΜΦΑΝΙΣΗ

Το Χάτσμπαγκ είναι η μικρότερη σε μήκος παραλλαγή τών Τίπο, είναι όμως και η πλέον εμπορική απο πλευράς ανταγωνισμού,καθώς οι περισότεροι των επικίνδυνων αντιπάλων του,κινούνται στο χώρο αυτό.

160502 Fiat Tipo 5 porte 07
Η μοντέρνα μάσκα με τα μεγάλα φωτιστικά σώματα να αποτελούν προέκταση της,ο χαμηλός προφυλακτήρας με τα χωνευτά μικρά φώτα στις άκρες του,τα νεύρα που διατρέχουν το μήκος του αμαξώματος,τα νίκελ σε διάφορα εμφανή σημεία,τα  μοντέρνα φωτιστικά σώματα πίσω,η αεροτομή  ψηλά στο πίσω τζάμι και η ελαφρά κλίση της οροφής,συνθέτουν ένα εντυπωσιακό σύνολο,που βρίσκει εύκολα υποψήφιους αγοραστές,στην κατηγορία που κινείται το αυτοκίνητο.


ΕΥΡΥΧΩΡΟ  ΚΑΙ  ΠΡΑΚΤΙΚΟ

Από πλευράς  εξωτερικών  διαστάσεων το  5θυρο Τίπο βρίσκεται στα πλαίσια του ανταγωνισμού,σε  κάποιες περιπτώσεις μάλιστα είναι και ελαφρά μεγαλύτερο σε μήκος.

160502 Fiat Tipo interni 02

Με  4.37 μέτρα μήκος, 1.79  μέτρα πλάτος,  1.50 μέτρα ύψος και μακρύ μεταξόνιο που φθάνει  τα  2.64 μέτρα,οι σχεδιαστές πέτυχαν μιά πολύ εκμετάλλευση χώρων,που επαρκούν για πέντε συνολικά υψηλόσωμα άτομα με τό μεσαίο πίσω να υποβάλλεται σε μικρές σχετικά υποχωρήσεις.  Το πόρτ μπαγκάζ με χωρητικότητα 440 λίτρων είναι απο τα μεγαλύτερα της κατηγορίας,αν όχι το μεγαλύτερο και συνοδεύεται από μια μεγάλη πίσω πόρτα και χαμηλό κατώφλι φόρτωσης,που καθιστούν το αυτοκίνητο ιδιαίτερα πρακτικό.


ΕΠΤΑΡΑ  ΟΘΟΝΗ ΑΦΗΣ

Εσωτερικά έχει γίνει προσπάθεια να βρεθεί η χρυσή τομή ανάμεσα στην προσιτή τιμή αγοράς,τον εντυπωσιασμό και την πληρότητα. Προσπάθεια απόλυτα πετυχημένη όπως δείχνει το αποτέλεσμα.

Οι μαλακές επενδύσεις στο επάνω τμήμα του ταμπλό αφήνουν πολύ καλή εντύπωση,όπως και η σχεδίαση του ταμπλό με την "αιωρούμενη" οθόνη των  επτά ιντσών(στην πλούσια έκδοση),η σχεδίαση και το μέγεθος των καθισμάτων και ο αριθμός των χώρων μικροαντικειμένων.

160502 Fiat Tipo interni 01

Στο κάτω μέρος του ταμπλό και στις πόρτες υπάρχουν σκληρά πλαστικά επενδύσεων,που δεν συμβάλλουν στην  καλή γενική εικόνα,διατηρούν όμως αξιόλογη συναρμογή και καλό φινίρισμα.

Με την σειρά του ο σχεδιασμός και η  διακόσμηση ταμπλό και σαλονιού μετρούν στα θετικά σημεία του αυτοκινήτου. Ιδιαίτερα  το σχήμα του ταμπλό,η μεγάλη κονσόλα χαμηλά,ο μεγάλος έγχρωμος πίνακας οργάνων των 3.5 ιντσών, και η  θέση  και το  μέγεθος της οθόνης αφής,κερδίζουν τις εντυπώσεις, αντιμετωπίζοντας εύκολα τον ανταγωνισμό.


ΠΛΗΡΗΣ  ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΣ

Ενα ακόμη σημείο που το Τίπο  αφήνει πολύ καλές εντυπώσεις είναι η πληρότητα του εξοπλισμού,από την βασική κιόλας έκδοση,που περιλαμβάνει  όλα τα γνωστά συστήματα ενεργητικής και παθητικής ασφάλειας και  αρκετά  ακόμη στοιχεία άνεσης  και ευκολίας.

160502 Fiat Tipo interni 05

Η πλουσιότερη έκδοση  Lounge, έχει μεταξύ άλλων,την επτάρα οθόνη Tom Tom  με χάρτη Ευρώπης 3D,και αυξημένες δυνατότητες συνδεσιμότητας, φωνητικές εντολές  και πολλές εφαρμογές,17άρες ζάντες αλουμινίου με ελαστικά 225/45,αυτόματο κλιματισμό, κάμερα οπισθοπορείας,πλήθος αισθητήρων,κουρτίνες αερόσακους  και πολλά ακόμη ενδιαφέροντα στοιχεία εξοπλισμού.


95 ΙΠΠΟΙ ΕΞΑΡΙ ΚΙΒΩΤΙΟ

Ο ατμοσφαιρικός βενζινοκινητήρας  1.4 16v FIRE, που είναι και ο πρώτος στην  σειρά, διαθέτει βελτιωμένο σύστημα εισαγωγής για καλύτερη ογκομετρική απόδοση,αποδίδοντας 95 ίππους στις 6.000 στροφές και ροπή στρέψης 127 Nm στις 4.500 στροφές.

Οι 95 ίπποι έρχονται σε μιά καλή αναλογία με τα 1270  κιλά του αμαξώματος και συνοδεύονται απο ένα σχετικά κοντό κλιμακωμένο  εξάρι κιβώτιο ταχυτήτων.
Το αποτέλεσμα  είναι 12.1 δευτερόλεπτα για τα 0 ως 100 χλμ/ωρ και τελική ταχύτητα 185 χλμ/ωρ,τιμές ικανοποιητικές ως καλές ανάλογα με την  ιπποδύναμη των 95 ίππων,το βάρος,την κατηγορία και τον χαρακτήρα του αυτοκινήτου.

Καλά είναι τα νέα και απο πλευράς κατανάλωσης: Με προσεκτική οδήγηση και μαλακό δεξί πόδι κυμαίνεται στα 5.8 με 6.1 λίτρα/100 χλμ ενώ κάτω από πίεση ανεβαίνει στα 7.1 με 7.4 λίτρα.


ΣΦΙΚΤΕΣ ΑΝΑΡΤΗΣΕΙΣ  ΣΠΟΡ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

Οι αναρτήσεις με τα γόνατα Μακ Φέρσον μπροστά και τον ημιάκαμπτο πίσω άξονα είναι σχεδιασμένες και ρυθμισμένες με τρόπο ,που να περιορίζουν τις έντονες κλίσεις στις στροφές και την ενοχλητική υποστροφή στά γρήγορα κομμάτια, εξασφαλίζοντας σχετικά  σπόρ χαρακτηριστικά στό αυτοκίνητο,έστω και αν αυτό αποβαίνει σε κάποιες περιπτώσεις(εγκάρσιες ανωμαλίες,βαθιές λακούβες κλπ) σε βάρος της άνεσης των επιβατών.

Γεγονός που το διαπιστώνεις από τα πρώτα κιόλας χιλιόμετρα. Το άκαμπτο πλαίσιο σε συνδυασμό με τις σφιχτές αναρτήσεις σε προτρέπουν  να εκμεταλλευθείς  την  δύναμη του κινητήρα  και σου χαρίζουν χαμόγελα ευτυχίας στην οδήγηση,κάτι που πιθανόν δεν περίμενες. Σ αυτό συμβάλλουν σημαντικά,η πολύ καλή θέση οδήγησης,η  ευχρησία μοχλών και διακοπτών ,η ορατότητα μπροστά και πλευρικά και η στήριξη του καθίσματος,με το σύστημα διεύθυνσης να προσφέρει ενδιαφέρουσα πληροφόρηση και αίσθηση στον οδηγό.



Από πλευράς άνεσης η γενική εικόνα είναι καλή για τους επιβάτες,με τα μαλακά καθίσματα να κρατούν ξεκούραστο το σώμα,τις αναρτήσεις να αποσβαίνουν  αρκετά εύκολα τις περισσότερες εδαφικές ανωμαλίες,παρά τις 17άρες ζάντες και τα 45λάρια ελαστικά,  και την ποιότητα κύλισης  να  αποδεικνύεται αρκετά καλή .
Τέλος αποτελεσματικά και ανθεκτικά κρίνονται τα φρένα,που διαθέτουν αεριζόμενους δίσκους μπροστά.


ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑ

Ενα αυτοκίνητο καλύτερο απο τις συνήθεις προσδοκίες. Με  μοντέρνα και δυναμική εμφάνιση ,μεγάλους χώρους για  επιβάτες και αποσκευές,πρακτικότητα και ευκολία,πολύ καλό εξοπλισμό απο τις βασικές εκδόσεις,ικανοποιητικές επιδόσεις,καλή κατανάλωση,σπόρ χαρακτηριστικά , θετική οδική συμπεριφορά  και καλή άνεση επιβατών,αντιμετωπίζει με άνεση τον ανταγωνισμό,έχοντας σαν κύριο πλεονέκτημα την πολύ καλή τιμή αγοράς του(από 13.240 ευρώ η βασική έκδοση βενζίνης) και τα πέντε χρόνια εγγύησης.

 ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Booking.com

 

emfylies idees

symmaxia

 Copyright © 2018 YSTEROGRAFO NEWS