Νέα Mercedes A Class 180d DCT-7 ... τεχνολογική πρωτοπορία και ασφάλεια [test]

του Δημήτρη Κληρονόμου

Εντυπωσιακότερη, μεγαλύτερη, αεροδυναμικότερη, πιο ευρύχωρη, πιο ήσυχη, πιο γρήγορη, πιο οικονομική και με στοιχεία εμφάνισης και προηγμένης τεχνολογίας δανεισμένα κατ ευθείαν απο τα κορυφαία επιβατικά μοντέλα της φίρμας, η νέα Α Class τέταρτης γενιάς, απέκτησε ότι ακριβώς χρειαζόταν, για να βρεθεί επικεφαλής στην ιδιαίτερα σκληρή κατηγορία των premium-hatchback, με τον ανταγωνισμό να ακολουθεί μέχρι στιγμής από απόσταση.

ΠΙΟ ΔΥΝΑΜΙΚΗ ΚΑΙ ΑΕΡΟΔΥΝΑΜΙΚΗ ΕΜΦΑΝΙΣΗ

Η αύξηση των εξωτερικών διαστάσεων,που από την πρώτη στιγμή κρίθηκε απαραίτητη ,επέφερε  αισθητική αρμονία στην συνολική εικόνα του αυτοκινήτου και το έφερε πιό κοντά στα μεγαλύτερα μοντέλα της φίρμας.

Η σχεδιαστική εξέλιξη και μεγένθυση ήταν προσεγμένη και προδευτική ώστε να μην αλλάξει η γνωστή και πετυχημένη εικόνα του οχήματος,που απο την πρώτη στιγμή  απεδείχθει  απόλυτα πετυχημένη εμπορικά.Η νέα εμφάνιση είναι  περισσότερο επιθετική και δυναμική με εμφανή και σαφή τον σπόρ χαρακτήρα.

Το  νέο επίπεδο καπό έχει πιό χαμηλή κλίση και τα φωτιστικά σώματα μπροστά είναι πιό λεπτά συνδυαζόμενα καλύτερα με την μάσκα,ενώ καινούρια και πιο πρακτικά είναι και τα πίσω φωτιστικά σύνολα.Πιό λεπτές είναι πλέον και οι κολώνες με αποτέλεσμα, καλύτερη ορατότητα για τον οδηγό ιδιαίτερα πίσω και περισσότερη φωτεινότητα στο σαλόνι για τους επιβάτες.

Η σχεδιαστκκή εξέλιξη είχε και θετικό αποτέλσμα στην αεροδυναμική τιμή, που σε συνδυασμό και  με το λείο πάτωμα ,βρέθηκε στο 0.25,τιμή απο τις καλύτερες στην κατηγορία,μειώνοντας θορύβους και κατανάλωση στις υψηλές ταχύτητες αισθητά.

 18C0290 049

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΟΙ ΧΩΡΟΙ ΓΙΑ ΕΠΙΒΑΤΕΣ ΚΑΙ ΑΠΟΣΚΕΥΕΣ

 Η αύξηση των διαστάσεων συνολικά  δεν ωφέλησε μόνον την αισθητική αρμονία του αμαξώματος αλλά και τους διαθέσιμους χώρους για επιβάτες και αποσκευές κάτι που είχε κριθεί απαραίτητο ευθύς εξ αρχής με την εμφάνιση της τρίτης γενιάς(2012)

Η νέα Α φθάνει πλέον: σε μήκος  τα 4.419 mm  ,είναι δηλαδή μακρύτερη κατά 120 mm ,σε πλάτος τα 1.796 mm, είναι φαρδύτερη κατά 16 mm και σε ύψος τα 1.440 mm  ,ψηλότερη δηλαδή κατά 6 mm ,ενώ το μεταξόνιο έχει μακρύνει κατά 30 mm .

Η ακαμψία επίσης της νέας μεγαλύτερης πλατφόρμας έχει ενισχυθεί περισσότερο αλλά παρ όλα αυτά είναι 20 κιλά ελαφρύτερη.

Την αίσθηση της καλύτερης εκμετάλλευσης του χώρου και μεγαλύτερης ευρυχωρίας   απολαμβάνουν κυρίως οι δύο πίσω επιβάτες οι οποίοι μπαίνοβγαίνουν πλέον πιό άνετα και σε συνδυασμό με την κλίση της πλάτης βολεύουν πιο άνετα,γόνατα και κεφάλια,ενώ ό τρίτος θα χρειασθεί να κάνει λιγότερες υποχωρήσειςαπό πριν.

Από την άλλη ο χώρος αποσκευών χωρά 29 λίτρα περισσότερα,φθάνοντας τα 370 λίτρα συνολικά,ενω η πέμπτη πόρτα χάρις στην νέα διάταξη των διαιρούμενων φωτιστικών σωμάτων σε σχήμα σταγόνας είναι πλέον φαρδύτερη ευκολύνοντας σημαντικά την φόρτωση ογκοδών αντικειμένων.

 

ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΗ ΠΡΩΤΟΠΟΡΕΙΑ ΚΑΙ ΕΝΤΥΠΩΣΙΑΣΜΟΣ

Εκεί όμως που η νέα Α βρίσκεται στήν κορυφή της όχι μόνον κατηγορίας της,(με τον ανταγωνισμό να ακολουθεί) αλλά και γενικά  της τεχνολογίας των επιβατικών αυτοκινήτων,διαθέτοντας πρωτόγνωρες , επαναστατικές και άκρως  εντυπωσιακές  εφαρμογές,αρκετές των οποίων είναι δανεισμένες απο τα κορυφαία μοντέλα της φίρμας,είναι στο σαλόνι και ειδικά το σύνολο των δύο οθονών του ταμπλό ,με την  hi tech τεχνολογία τους και την κατάργηση των αναλογικών οργάνων ελέγχου,λύση που σύντομα θα αποκτήσει μιμητές,όπως συναίβει  στο προηγούμενο μοντέλο, με την αιωρούμενη οθόνη που ήταν τοποθετημένη, ψηλά στο κέντρο του ταμπλό.

Υπάρχουν δυο οθόνες συνολικά,7 ή 10.25 ιντσών που συνδυάζονται αναλόγως της έκδοσης στο ίδιο πάντα  μεγάλο πλαίσιο και λείπουν τελείως τα μέχρι τώρα αναλογικά  όργανα ελέγχου όπως τα ξέραμε επί δεκαετίες.Η αριστερή οθόνη  προβάλλει τον πίνακα οργάνων, υπάρχουν  δυνατότητες αλλαγής της απεικόνισης και του στύλ προβολής των πληροφοριών,δουλειά που γίνεται από μικρά touchpad στο τιμόνι εν είδη " ποντικιού" υπολογιστή.

Η δεξιά οθόνη  αφής και πιο εντυπωσιακή, είναι αφιερωμένη στο infotainment και άλλα υποσυστήματα και ελέγχεται ταυτόχρονα και  απο το touchpad που βρίσκεται στην κορυφή της κονσόλας.Τα γραφικά της οθόνης και οι προβολές είναι ιδιαίτερα προσεγμένα και εντυπωσιάζουν ιδιαίτερα το βράδυ, όπως και η πλοήγηση ,με τις ποικιλες διαμορφώσεις και επιλογές πληροφόρησης που διαθέτει,και η οποία μολονότι δείχνει αρχικά δύσκολη στην χρήση της,τελικά συνηθίζεται σχετικά γρήγορα,αν και κάποιες επιλογές θα μπορούσουν να είναι πιό απλοποιημένες και εύκολες.

 18C0290 065

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ ΜΕ ΦΩΝΗΤΙΚΕΣ ΕΝΤΟΛΕΣ

Η άλλη μεγάλη πρωτοπορεία του οχήματος είναι το διαδραστικό  MBUX  ένα καινούριο σύστημα  φωνητικών εντολών με δυνατότητες διαρκούς  αναβάθμισης. Με μια απλή αρχική εντολή, ενεργοποιείται η επικοινωνία μεταξύ αυτοκινήτου και οδηγού/επιβατών σε γλώσσα απλή,κατανοητή,χωρίς προβλήματα  προφοράς, εκτελώντας άμεσα τις εντολές που δέχεται το σύστημα.

Η εικόνα του σαλονιού του προηγούμενου μοντέλου έχει βελτιωθεί σημαντικά προς το καλύτερο.Επενδύσεις,πλαστικά,ποιότητα υλικών,φινίρισμα και συναρμογές,καθίσματα κλπ αποπνέουν έναν αέρα ποιότητας,κομψότητας και πολυτέλειας, ακριβότερων μοντέλων Μερσεντές, με τον  ανταγωνισμό και εδώ να ακολουθεί.

 

ΚΟΡΥΦΑΙΑ ΑΣΦΑΛΕΙΑ

Απο πλευράς εξοπλισμού ασφαλείας η νέα Α δανείζεται  επίσης στοιχεία απο τα κορυφαία μοντέλα της φίρμας(S Class)με αποτέλεσμα να βρίσκεται και εδώ στην κορυφή του ανταγωνισμού .

Ανάμεσα στα άλλα,διατηρεί την σωστή απόσταση απο το όχημα που  προηγείται,και επίσης το διατηρεί εντός λωρίδων κυκλοφορίας,αναγνωρίζει τον κίνδυνο και φρενάρει το αυτοκίνητο σε περίπτωση ανάγκης,επίσης αναγνωρίζει επερχόμενη πίσω σύγκρουση μειώνοντας τους κινδύνους και τις πιθανές ζημιές ενώ υπάρχουν ακόμη ένα σωρό πρωτορειακά  συστήματα προειδοποίσης, προστασίας και ασφάλειας,αρκεί να είσαι διατεθειμένος να τα πληρώσεις.Πάντως ακόμη και το βασικό εξοπλιστικό επίπεδο βρίσκεται πάρα πολύ ψηλά.

 

ΚΑΛΥΤΕΡΕΣ ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ ΧΑΜΗΛΟΤΕΡΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ

Ο πετρελαιοκινητήρας των 1500 κυβικών εκατοστών, της προηγούμενης Α  έχει βελτιωθεί  αισθητά και χαρτογραφηθεί  διαφορετικά,διαθέτει  ηλεκτρονικά ελεγχόμενο  υπερσυμπιεστή και νέες κυλινδροκεφαλές, με αποτέλεσμα την βελτίωση της απόδοσης κατά 6%. Οι 116 πλέον ίπποι βρίσκονται σέ καλή σχετικά αναλογία με τα κιλά του αμαξώματος ( 1375)ενώ τα 260 Nm της ροπής εξασφαλίζουν πολύ καλή ελαστικότητα από χαμηλά.

Οι 116 ίπποι συνεργάζονται υποδειγματικά πλέον με το επτάρι αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη,το οποίο αλλάζει όταν ακριβώς πρέπει σχέσεις,δεν "κρεμάει" τον οδηγό ,δεν καθυστερεί τις αλλαγές, ούτε διστάζει νά μεταβεί σε ψηλότερη σχέση στα δύσκολα.

Ο κινητήρας δεν δείχνει σαν καμμιά περίπτωση λίγος για το βάρος και τις διαστάσεις του οχήματος.Απόδειξη τα 10.5 δευτερόλεπτα για τα 0 ως 100 χλμ,/ωρ και τα υπέρ τα 200 χλμ/ωρ της τελικής ταχύτητας.

Ιδιαίτερα  σημαντικό είναι ότι το επίπεδο θορύβων που φθάνει στα αυτιά των επιβατών έχει  μειωθεί κατά 30%,με την χρήση ηχομονωτικών υλικών δανεισμένων από τα μοντέλα κορυφής και το αποτέλεσμα φαίνεται στα μακρινά ταξίδια ,όπου κινητήρας, αυτόματο κιβώτιο και κύληση τροχών ,δύσκολα γίνονται αντιληπτά.

Καλύτερα είναι τα νέα και απο πλευράς κατανάλωσης.Με μαλακό δεξιό πόδι οι τιμές κυμαίνονται στα 4.9 με 5.4 λίτρα,μιά μέση τιμή είναι τα 6.1 λίτρα που ανεβαίνει αν συνηθίζεις να εξαντλείς τα όρια των δυνατοτήτων του κινητήρα.

 18C0292 011

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΗ ΑΝΕΣΗ ΚΑΙ ΑΣΦΑΛΕΙΑ

Οι βελτιώσεις και οι αλλαγές του νέου μοντέλου, άλλαξαν πολλά από τα χαρακτηριστικά που συνόδευαν το προηγούμενο και χρειάζοταν  επανεξέταση . 

Πέρα απο τους μεγαλύτερους χώρους και την καλύτερη ορατότητα κυρίως  πρός τα πίσω,οι μεταφερόμενοι κάθονται πιό αναπαυτικά και ο οδηγός έχει, καλύτερη αίσθηση των οργάνων και των χειριστηρίων , έντονη αίσθηση πολυτέλειας και πληρότητας νοιώθοντας ξεχωριστός.

Οι ρυθμίσεις και οι αλλαγές της ανάρτησης βελτίωσαν σημαντικά την άνεση των επιβατών,χωρίς να αλλοιώσουν αισθητά  τα σπόρ χαρακτηριστικά του οχήματος,ούτε να οδηγήσουν σε κλίσεις ή βυθίσεις.Η ύπαρξη ημιάκαμπτου πίσω άξονα δύσκολα γίνεται αντιληπτή,ακόμη καί στα όρια της πρόσφυσης.

Οι 116 ίπποι δεν μπορούν να φέρουν σε καμμιά περίπτωση το νέο άκαμπτο πλαίσιο σε δύσκολη θέση.Το σύστημα διεύθυνσης προσφέρει καλή αίσθηση και πληροφόρηση,οι αντιδράσεις της ανάρτητης είναι σε κάθε περίπτωση προοδευτικές και προβλέψιμες,η ενοχλητική υποστροφή απουσιάζει,η κατευθυντικότητα είναι υποδειγματική,οι ξαφνικές αλλαγές κατεύθυνσης δεν επιδρούν στη συμπεριφορά και η παρουσία του ESP και των άλλων συστημάτων ασφαλείας  στά όρια πρόσφυσης είναι διακριτική και σπάνια αντιληπτή.

Τέλος υπερθετικό βαθμό κερδίζουν τα φρένα για την αίσθηση,την αποτελεσματικότητα και την αντοχή τους ακόμη και με πλήρες φορτίο.

 

ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑ

Η νέα Α Class βρίσκεται συνολικά αλλά και επί μέρους τμηματικά,μπροστά από τον σκληρό Γερμανικό ανταγωνισμό,που βέβαια ετοιμάζεται να ακολουθήσει.

Εχει βελτιωθεί εκεί όπου χρειαζόταν σε σχέση με τήν προηγούμενη γενιά μοντέλων και μέχρι στιγμής,δεν φοβάται κανέναν.

Είναι πιο αρμονική και εντυπωσιακή εμφανισιακά,πιο ευρύχωρη και πρακτική,πιο πλούσια σε εξοπλισμό ασφαλείας, περισσότερο άνετη και ήσυχη στο δρόμο και διαθέτει κορυφαία οδικά χαρακτηριστικά.

Πέραν όλων αυτών προσφέρει  ένα πρωτοπορειακό τεχνολογικό επίπεδο άνεσης και ασφάλειας και μια αίσθηση πληρότητας και πολυτέλειας που δεν βρίσκεις στην συγκεκριμένη κατηγορία.Η νεα Α  βρίσκεται  αναμφίβολα,αυτή την στιγμή, πολλά βήματα μπροστά του ανταγωνισμού.

 ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Booking.com

 

emfylies idees

symmaxia

 Copyright © 2018 YSTEROGRAFO NEWS