Suzuki Vitara 1.6 DDiS 4WD All grip ... συνεχίζοντας την παράδοση [test]

του Δημήτρη Κληρονόμου

Μετά από αρκετά χρόνια η Σουζούκι επανήλθε με το όνομα Vitara,συνεχίζοντας μια μακρόχρονη παράδοση,που μόνο υπερθετικές εντυπώσεις είχε αφήσει ,όντας από τούς πρωτοπόρους της τετρακίνησης,σε μια εποχή όπου  η ένδειξη 4Χ4 ακουγόταν πρωτόγνωρη στην αγορά  και ελάχιστοι κατασκευαστές την ακολουθούσαν.
Οι καιροί άλλαξαν όμως ,όπως και οι απαιτήσεις των αγοραστών και φυσικά ανταγωνισμός,δικαιώνοντας τι Ιαπωνικό εργοστάσιο για τις ιδέες και τις επιλογές του.
Το νέο  Vitara ,δεν ειναι πλέον το σκληροτράχηλο μοντέλο της δεκαετίας του  90 με τις σκληρές αναρτήσεις,τον  θόρυβο και την  μέτρια άνεση. Έχει προσαρμοσθεί πλέον στα πλαίσια του νεώτερου ανταγωνισμού και των απαιτήσεων της αγοράς, που επιζητεί μικρά,γρήγορα,οικονομικά και προσιτά  αστικά SUV με οδικά χαρακτηριστικά επιβατικών οχημάτων,άνεση και πολυτέλεια.

Αμεσότερος ανταγωνιστής του βέβαια το μεγαλύτερων διαστάσεων  S -CROSS της ίδιας εταιρείας,το οποίο κινείται σε ελαφρώς διαφορετικό ανταγωνιστικό χώρο και με διαφορετικές τιμές.

ΜΥΩΔΗΣ  ΚΑΙ ΣΥΜΠΆΓΗΣ ΕΜΦΑΝΙΣΗ

Διαφοροποιούμενο σχεδιαστικά από το  S-CROSS, εμφανίζει έναν πιό νεανικό και σπόρ χαρακτήρα, σκολουθώντας τον νεώτερο ανταγωνισμό.
Συνδυάζει τα δυναμικά χαρακτηριστικά με τις έντονες ακμές κακ τις συμπαγείς διαστάσεις με την μυώδη εμφάνιση, τονίζοντας με κάθε τρόπο τον  off-road  χαρακτηρά  του.

Η μεγάλη μάσκα,τα φωτιστικά σώματα με τις ακμές τους και το τραπεζοειδές πρόσθετο πάνω από τον  προφυλακτήρα,σε συνδυασμό με τα πλευρικά κυματοειδή νεύρα της λαμαρίνας,συνθέτουν ένα σύνολο που οχι μόνον δεν  περνά απαρατήρητο αλλά υπόσχεται και εκτός δρόμου περεπέτειες.
vitara 1903
Πίσω η σχεδίαση είναι πιό συγκρατημένη,όμως δένει πολύ καλά με το υπόλοιπο σύνολο ,το οποίο επί πλέον έχει να επιδείξει, παρά τον όγκο του,ένσν πολύ καλό αεροδυναμικό συντελεστή της τάξεως του 0.33 (Cd)  γεγονός που μετρά στην μείωση των θορύβων στις υψηλές ταχύτητες και στην μείωση φυσικά της κατανάλωσης.
Ο φρέσκος νεανικός χαρακτήρας του οχήματος τονίζεται ακόμη απο τους 15 χρωματισμούς που υπάρχουν διαθέσιμοι και την δυνατότητα διχρωμίας.Επι πλέον  υπάρχουν εκδόσεις που τονίζουν τον εκτός δρόμου χαρακτήρα του,διαθέτοντας χρώμια,προστατευτικές ποδιές,πλευρικά μαρσπιέ κ.ά.

ΧΩΡΟΙ ΓΙΑ ΠΕΝΤΕ

Με εξωτερικές διαστάσεις 4,175 χλστ,πλάτος 1.775 χλστ και ύψος 1.610 χλστ,εμφανίζεται κοντύτερο,ελαφρά φαρδύτερο και ψηλότερο του S-CROSS και επίσης με κοντύτερο μεταξόνιο εκείνου,2.50 έναντι 2.60 μέτρα, μολονότι στηρίζονται και γα δύο στην ίδια πλατφόρμα.Η διαφοροποίηση αυτή θέλει να τονίσει προφανώς τον διαφορετικό χαρακτήρα και την διαφορετική στόχευση του VITARA και να το φέρει πιό κοντά σε ωρισμένα ανταγωνιστικά μοντέλα.

123
Παρά το  μικρότερο μήκος και μεταξόνιο,η εκμετάλλευση χώρων αποδεικνύεται πολύ καλή,με τό βάρος σχεδιάσης να γέρνει υπέρ των επιβατών και όχι των αποσκευών.Ετσι πίσω μπορούν να βολευτούν ακόμη και τρία  άτομα , χωρίς μεγάλες υποχωρήσεις για τα γόνατα και τα κεφάλια τους,ενώ μπροστά υπάρχει πλήρης άνεση . Ο  τετραγωνισμένος  χώρος αποσκευών των 375 λίτρων, με δυό πατώματα , βρίσκεται στο μέσο  όρο της κατηγορίας, φθάνοντας τα 1120 λίτρα με την αναδίπλωση των  πίσω καθισμάτων

ΠΛΗΡΗΣ ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΣ

Ο νεανικός και δυναμικός χαρακτήρας του οχήματος τονίζεται και απο τον νέο σχεδιασμό του ταμπλό ,των καθισμάτων κλπ καθώς απο το S CROSS δανείζεται μόνο το τιμόνι και τα χειριστήρια του κλιματισμού.

Το ογκώδες ταμπλό εντυπώσιαζει περισσότερο με την σχεδίαση του,παρά με τα υλικά επένδυσης  και το φινίρισμα του,με τους  στρογγυλούς αεραγωγούς και το αναλογικό ρολόι ψηλά στο κέντρο του να ξεχωρίζουν όπως  επίσης και η μεγάλη επτάρα οθόνη αφής χαμηλότερα στο κέντρο της κονσόλας,πάνω απο τα χειριστήρια του κλιματισμού.
New VITARA 09 L
Πλήρης και ευανάγνωστος παρουσιάζεται επίσης και ο πίνακας οργάνων πίσω απο το τιμόνι προσφέροντας όλες τις απαραίτητες πληροφορίες στον οδηγό και σε συνδυασμό με την ιδιαίτερα εύχρηστη κεντρική επτάρα οθόνη πολλαπλών λειτουργειών  δεν αφήνουν περιθώρια επικρίσεων.

Ενα απο τα ισχυρότερα πλεονεκτήματα του νέου VITARA είναι τα επίπεδα εξοπλισμού  ενεργητικής και παθητικής ασφάλειας, που συναγωνίζονται ακριβότερα μοντέλα.Ακόμη και στις βασικές εκδόσεις υπάρχουν περισσότερα απο τον ανταγωνισμό ενώ στις ακριβότερες εκδόσεις υπάρχουν σχεδόν τα πάντα, σε αριθμό μάλιστα που εντυπωσιάζει σε σχέση πάντα με τις τιμές τους..Η σχέση τιμής αγορας/εξοπλισμού δηλαδή του νέου  Vitara είναι απο τις πλέον ενδιαφέρουσες στην συγκεκριμένη  κατηγορία.

ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ ΚΑΙ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Ο ντίζελ κινητήρας που κινεί τα νέα  VITARA έχει χωριτικότητα 1598 κυβικών εκατοστών και υποστηρίζεται από τούρμπο της GARRET μεταβλητής γεωμετρίας και τεχνολογίας common rail και είναι  16 βαλβίδος με δυό φυσικά εκκεντροφόρους επί κεφαλής.Οι 120 ίπποι εμφανίζονται στις 3.750 στροφές και τα 320 Nm  της ροπήςστρέψης στις 1750 στροφές,όταν η συμπίεση αγγίζει το 16.5:1.Ισχύς αρκετή για να κινήσει τόσο τα δικίνητα  όσο και τα βαρύτερα τετρακίνητα μοντέλα.Η μετάδοση γίνεται με μηχανικό εξάρι κιβώτιο είτε με αυτόματο εξάρι διπλού συμπλέκτη.

Πανω απο τις 1600 στροφές η ροπή είναι πολύ καλή και εντυπωσιάζει  έως και τις 3500. Θόρυβος λειτουργείας  που φθάνει ως το σαλόνι υπάρχει,όχι όμως και κραδασμοί ή σκορτσαρίσματα ενώ η συνεργασία κινητήρα και αυτομάτου κιβωτίου αποδεικνύται πολύ καλή σε κάθε επιλογή.Οι αλλαγές γίνονται ανεπαίσθητα,χωρίς καθυστερήσεις και η κλιμάκωση των σχέσεων δείχνει πολύ  προσεγμένη  με την τελευταία σχέση να είναι μακριά για λιγότερους θορύβους και καλύτερη κατανάλωση.Επίσης οι αλλαγές σχέσεων μπορούν να γίνουν απο τον οδηγό,με τα χειριστήρια που υπάρχουν στο τιμόνι,αλλά είναι καλύτερα να αφήσει κανείς την αυτόματη λειτουργεία,όταν επιζητεί οικονομία και ησυχία.

Με δεδομένο το βάρος των 1295 τουλάχιστον κιλών της τετρακίνητης αυτόματης έκδοσης,τα 0-100 χλμ/ωρ καλύπτονται σε 12.5 δευτερόλεπτα και η τελική ταχύτητα αγγίζει τα 180 χλμ/ωρ.Τιμές καλές για τον χαρακτήρα του οχήματος και την κατηγορία του,που ικανοποιούν με το  παραπάνω κάθε οικογενειακή  απαίτηση,ιδιαίτερα στην επιλογή "sport",όπου οι αλλαγές γίνονται πιο γρήγορα και η  διανομή της ροπής μπροστά-πίσω αλλάζει.

Η κατανάλωση τέλος, αποδεικνύεται πως ανήκει στα πλεονεκτήματα του οχήματος.Μια μέση τιμή είναι τα 6,5 λίτρα/χλμ, που μπορεί να πέσει και κάτω  από τα 5,5  λίτρα με μαλακό πόδι στους ανοικτούς δρόμους και με ταχύτητες μέχρι τα 120 χλμ/ωρ,ενώ τα 6,0 με 6,1 λίτρα είναι κάτι στα οποία μπορεί να υπολογίζει κανείς στις περισσότερες περιπτώσεις.

ALL GRIP  ΤΕΣΣΑΡΩΝ ΕΠΙΛΟΓΩΝ

Ο οδηγός κάθεται ψηλά ,έχει πολύ καλή   περιφερειακή ορατότητα και βρίσκει εύκολα την θέση οδήγησης που επιθυμεί.

Δεν υπάρχουν πλέον κοντές σχέσεις μετάδοσης,αλλά ένας περιστροφικός διακόπτης στην βάση της κεντρικής κονσόλας από τον οποίο μπορεί να επιλέξει τις λειτουργείες Auto,Sport,Snow και Look της τετρακίνησης.

Στην επιλογή Auto  η κίνηση μεταδίδεται στούς πρόσθιους τροχούς και κατά περίπτωση όταν εντοπισθεί ολίσθηση ή άλλη σχετική ανάγκη,μεταδίδεται και πίσω.Ειναι η επιλογή για μεγαλύτερη οικονομία και υψηλές ταχύτητες.

Η  επιλογή Sport προσφέρει δυνατότητες για γρήγορη οδήγηση και επεμβαίνει διαφορετικά  στην  κατανομή της ροπής μεταξύ των δύο αξόνων.

Η επιλογή  Snow είναι κατάλληλη για χιονισμένα  η πολύ ολισθηρηρά οδοστρώματα και η επιλογή Look κλειδώνει την τετρακίνηση ισόποσα ανάμεσα στους δύο άξονες για  πολύ δύσκολες καταστάσεις,όπως ξεκόλημα απο λάσπη,χιόνι,μεγάλες κλίσεις εδάφους κλπ.

Ετσι και σε συνδυασμό με το αυξημένο ύψος απο το έδαφος των 18.5 εκατοστών και τους ψηλούς προφυλακτήρες,το νέο Vitara μπορεί να ανταποκρίνεται στα όσα η περιπετειώδης εμφάνιση του υπόσχεται και να ξεπερνά τον ανταγωνισμό σε πολλές περιπτώσεις.

118

Ουσιαστικά το νέο Vitara συμπεριφέρεται και αντιδρά στο δρόμο, σαν καλό επιβατικό όχημα και αυτή είναι η μεγάλη διαφορά σε σχέση με τα αντίστοιχα μοντέλα του παρελθόντος και η αιτία της κατακόρυφης αύξησης της εμπορικότητας της συγκεκριμένης κατηγορίας.

Το  σύστημα διεύθυνσης είναι ακριβές και με αρκετά καλή πληροφόρηση,δεν υπαρχουν ταλαντώσεις ή στρεβλώσεις του πλαισίου,οι κλίσεις, παρα το συνολικό ύψος και το ύψος απο τό έδαφος, εμφανίζονται περιορισμένες και η κατευθυντικότητα στις υψηλές ταχύτητες είναι πολύ καλή.Η υποστροφή είναι επίσης περιριοσμένη και οι αντιδράσεις στις ξαφνικές αλλαγές κατεύθυνσης ή απότομες διορθώσεις ελέγχονται άμεσα και σωστά από τα ηλεκτρονικά συστήματα. Στις εκτός ασφάλτου διαδρομές,το αυτοκίνητο βρίσκει τον εαυτό του.

Η αυξημένη από το έδαφος απόσταση και ο ψηλά τοποθετημένος πρόσθιος προφυλακτήρας επιτρέπουν άνετη κίνηση σε αρκετά μεγάλες κλίσεις του εδάφους και η ανάρτηση ξεπερνά εύκολα τις κακοτοπιές συν τις δυνατότητες που προσφέρουν οι επιλογές  Snow και  Look.

Η  άνεση στην άσφαλτο αλλά και χώμα,είναι πολύ καλή για τον χαρακτήρα του οχήματος και η ύπαρξη  ημιάκαμπτου πίσω άξονα δεν γίνεται εύκολα αισθητή ακόμη και στις εγκάρσιες ανωμαλίες του εδάφους.

Τα φρένα τέλος αποδεικνύονται άψογα σε κάθε περίπτωση ,με απόσταση ακινητοποίησης  από τα 100 χλμ/ωρ τα 38.1  μέτρα.

ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑ

Το νέο VITARA μπορεί και συνεχίζει την παράδοση των πετηχημένων  προκατόχων του και ταυτόχρονα ανταποκρίνεται σε  όσα η εξωτερική εμφάνιση υπόσχεται.
Με κομπάμτ εξωτερικές διαστάσεις και δυναμική μοντέρνα εμφάνιση,χώρους επιβατών ,θετική οδική συμπεριφορά,άνετη ανάρτηση και αυξημένες εκτός ασφάλτου δυνατότητες,ολοκληρώνεται στην τετρακίνητη αυτόματη έκδοση του, με το κιβώτιο διπλού σημπλέκτη,που καθιστά την ζωή του οδηγού ευκολότερη  μέσα και έξω από την πόλη.Και όλα αυτά σε τιμές ανταγωνιστικές με δεδομένο πάντα τον πλούσιο εξοπλισμό του.

 ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Booking.com

 

symmaxia

 Copyright © 2018 YSTEROGRAFO NEWS