Citroen C 3 Aircross 1.6 Blue HDI 100 PS ... ξεχωρίζει και συμφέρει [test]

του Δημήτρη Κληρονόμου

Το άρωμα  crossover που απέπνεε το καινούργιο C 3  απο τήν πρώτη στιγμή της εμφάνισης του,έγινε πραγματικότητα μόλις πρόσφατα, με την παρουσιάση του C 3 AIRCROSS,που ήλθε να αντικαταστήσει έγκαιρα το  MPV, C 3 PICASSO, δεδομένου ότι η στροφή της αγοράς προς τα μικρά  crossover και SUV  ηταν εδώ και καιρό περισσότερο  απο σαφής και έντονη, σε βάρος των πολυμορφικών οχημάτων της κατηγορίας αλλά και των τετράθυρων σεντάν.Και ήταν απόλυτα φυσιολογική η στροφή των προτιμήσεων αφού ένα SUV  σαν το  AIRCROSS καλύπτει πολύ περισσότερες ανάγκες μιάς σύγχρονης οικογένειας μέσα σε λογικά  οικονομικά πλαίσια , χωρίς μάλιστα τις υπερβολικές διαστάσεις των μεγαλύτερων ομοειδών οχημάτων, crossover/SUV.

C 0057

ΕΝΤΥΠΩΣΙΑΚΗ ΕΜΦΑΝΙΣΗ

Το  νέο Γαλλικό μοντέλο ακολουθεί την πρόσφατη σχεδιαστική ταυτότητα του εργοστασίου όπως αυτή εκφράσθηκε αρχικά με τα Cactus και αργότερα με τα νέα     C 3 και φυσικά στην έκθεση της Γενεύης από το C-Aircross Concept : Πολλές καμπύλες,μυώδης εμφάνιση,αρκετές γυάλινες επιφάνειες σε συνδυασμό με στοιχεία που παραπέμπτουν σε περπετειώδεις αναζητήσεις,όπως οι ποδιές των προφυλακτήρων εμπρός και πίσω,τα μαύρα προστατευτικά στα μαρσπιέ και στους θόλους των φτερών,το αυξημένο ύψος από τό εδαφος κ.ά.

C 0058
Στό πρόσθιο και πλέον εντυπωσιακό  τμήμα του αμαξώματος  κυριαρχούν τα ψηλά τοποθετημένα φώτα ημέρας Led, που ενσωματώνονται στήν στενή μάσκα ,ενώ χαμηλότερα μια δεύτερη μεγαλύτερη οβάλ μάσκα -αεραγωγός τονίζει τον σπόρ χαρακτήρα έχοτας δεξιά και αριστερα τους μοντέρνους τετράγωνους προβολείς.
Στο πίσω μέρος εντυπωσιάζουν  τα τρισδιάστατα φωτιστικά σώματα,η μεγάλη πόρτα του του χώρου αποσκευών και η σχεδιάση του προφυλακτήρα.Την γενική εικόνα του εντυπωσιασμού συμπληρώνουν οι 90 χρωματικοί συνδυασμοί ανάμεσα στους οποίους μπορεί να διαλέξει ο αγοραστής,ώστε  να προσαρμόσει το αυτοκίνητο στα γούστα του.

ΠΛΗΡΟΤΗΤΑ ΚΑΙ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΚΟΤΗΤΑ

Εσωτερικά  η γνωστή εικόνα απο το  νέο C3, εντυπωσιάζει με την σειρά της, με την απλότητα των γραμμών,την πρακτικότητα  αλλά την μοντέρνα  εμφάνιση της.
Στο ταμπλό κυριαρχουν οι παράλληλες καμπύλες του μαλακού και σκληρού πλαστικού,  με την μεγάλη επτάρα οθόνη αφής στο κέντρο του να εκτελεί όλες σχεδόν τις λειτουργείες,ακόμη και αυτή του κλιματισμού και φυσικά εκείνες  του συστήματος πολυμέσων.Χαμηλότερα είναι τοποθετημένος ο περιστροφικός διακόπτης του Grip Control   και  του Hill Descent Assist, που με τις επιλογές που προσφέρει μπορεί και δικαιολογεί τον περιπετειώδη εκτός δρόμου χαρακτήρα του αυτοκινήτου.

C 0129
Ο πίνακας οργάνων που προέρχεται επίσης από το C3,οπως και το τιμόνι μικρής διαμέτρου και πολλαπλών ρυθμίσεων,ειναι πλήρης ενδείξεων και πληροφοριών και ιδιαίτερα ευανάγνωστος.Την γενική θετική εικόνα συμπληρώνουν οι προσεγμένες επενδύσεις των καθισμάτων,των θυρών κλπ.
Σημαντικό ενδιαφέρον παρουσιάζει το επίπεδο του στάνταρ εξοπλισμού όλων σχεδόν των εκδόσεων, σημείο το οποίο το εργοστάσιο πρόσεξε ιδιαίτερα,ώστε όχι μόνον να μην υπολείπεται του ανταγωνισμού αλλά συχνά να προηγείται σε επίπεδο πληρότητας.

C 0128

ΠΡΑΚΤΙΚΟΤΗΤΑ ΚΑΙ ΕΥΡΥΧΩΡΙΑ

Η αντικατάσταση του C 3  Picasso απαιτούσε ιδιαίτερη πρακτικότητα και ευρυχωρία απο το νέο μοντέλο και αυτό εξασφάλισαν οι σχεδιαστές του νέου αμαξώματος.
Υπαρχουν πολλές θήκες και χώροι για μικροπράγματα,αρκετό πλάτος και ύψος εσωτερικά και ένα πολύ πρακτικό πίσω κάθισμα που όχι απλά διαρείται 60:40 αλλά και σύρεται κατά 150 χλστ,ενω αναδιπλώνεται και η πλάτη του καθίσματος του συνοδηγού για μεταφορά σντιμειμένων μήκους ως 2.40 μέτρων.

C 0121
Το πόρτ μπαγκάζ απο τα μεγαλύτερα της κατηγορίας του προσφέρει χώρο 410 ως 520 λίτρων και επι πλέον διαθέτει χαμηλό κατώφλι φόρτωσης και διπλό δάπεδο.
Τέσσερις επιβάτες μεγάλου αναστήματος θα βολευθούν εύκολα στο σαλόνι,ενώ ένας πέμπτος δεν θα χρειασθεί να κάνει πολλές υποχωρήσεις.

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ ΚΑΙ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Ο ντίζελ 1600άρης κινητήρας Blue HDi των 100 ίππων φαίνεται να ταριάζει γάντι στον χαρακτήρα και το  βάρος  των 1280 κιλών του Aircross τόσο απο πλευράς επιδόσεων όσο και οικονομίας.Η  μέγιστη ιπποδύναμη αποδίδεται στις 3500 στροφές και η ροπή των 254 Nm στις 1750 στροφές.

Εχει αρκετή δύναμη στις μεσαίες και υψηλές στροφές,καλή ελαστικότητα από χαμηλά , μειωμένο θόρυβο και κραδασμούς και συνδυάζεται με ένα πέντάρι,αρκετά σαφές κιβώτιο πέντε ταχυτήτων με μακριά πέμπτη για χάρη των χαμηλών στροφών και της κατανάλωσης.
C 0132
Τα 0 -100 χλμ/ωρ εμφανίζονται σε 11.6 δευτερόλεπτα και η τελική ταχύτητα αγγίζει τα 175 χλμ/ωρ, τιμές καλές για το αυτοκίνητο αλλά και σε σχέση με τον ανταγωνισμό.
Απο πλευράς κατανάλωσης  ο κινητήρας ανήκει στους πλέον οικονομικούς της κατηγορίας του,προσφέροντας ένα ισχυρό πλεονέκτημα στο συγκεκριμένο μοντέλο.Με ελαφρύ δεξί πόδι μπορείς να δείς τιμές 4.9 ως και  5.0 λίτρα και  μέση αντίστοιχη τιμή  5.2 λίτρα στα ταξίδια ,ενώ χωρίς να προσέχεις πολύ μπορείς να υπολογίζεις στα 5.8 με 6.0 λίτρα .

Φυσικά για όσους επιμένουν στην βενζίνη υπάρχει ο βασικός ατμοσφαιρικός κινητήρας 1,2  των 82 ίππων και φυσικά  ο " αντίπαλος" τούρμπο 1.2 Pure Tech  των 110 ίππων, με 10.2 δευτερόλεπτα επιτάχυνσης και 185 χλμ τελική ,όχι όμως τις ίδιες  χαμηλές τιμές κατανάλωσης.

ΑΝΕΣΗ ΚΑΙ ΑΣΦΑΛΕΙΑ.

Ο οδηγός κάθεται  άνετα και αρκετά ψηλά , λόγω των μεγάλων γυάλινων επιφανειών διαθέτει  πολύ καλή ορατότητα  και έχει στην διααθεση του εύχρηστους μοχλούς και διακόπτες και ευανάγνωστα όργανα ελέγχου.

Η ανάρτηση του με γόνατα Μακ Φέρσον μπροστά και άκαμπτο πίσω άξονα,είναι πιο σφικτά ρυθμισμένη απο εκείνη του απλού  C3,λόγω του χαρακτήρα του,αλλά δεν φαίνεται να ενοχλεί ούτε στην άσφαλτο ούτε στο χώμα.Καταφέρνει και διατηρεί ένα πολύ καλό επίπεδο άνεσης για τους επιβάτες, όχι με την κλασσική αντίληψη του παραδοσιακού Γαλλικού αυτοκινήτου, αλλά με την σύγχρονη ανταγωνιστική αντίληψη των οχημάτων της κατηγορίας του.
C 0124
Παρουσιάζει περιορισμένες κλίσεις στις στροφές παρά το ύψος του,διαθέτει πολύ καλή  κατευθυντικότητα στις υψηλές ταχύτητες,δεν υποστρέφει ανησυχητικά και προσφέρει εμπιστοσύνη στον οδηγό σε κάθε περίπτωση, χωρίς βέβαια να τον εμπνέει για σπόρ οδήγηση, άλλωστε δεν είναι αυτός ο χαρακτήρας του αυτοκινήτου.Το ηλεκτρικό σύστημα διεύθυνσης προσφέρει καλή πληροφόρηση και είναι ελαφρύ, σχεδιασμένο κυρίως για την άνεση και ευκολία του οδηγού.

Για τις εκτός ασφάλτου εξορμήσεις και τα ολισθηρά εδάφη,υπαρχει το Grip Control με τις πέντε επιλογές του(στάνταρ κίνηση,άμμος,λάσπη,χιόνι και ESP OFF ως τα 50 χλμ/ωρ), όπως και τα στάνταρ ελαστικά Mud & Snow συν το πρόσθετο ύψος απο το έδαφος,που όλα μαζί προοσφέρουν αυξημένες δυνατότητες στον οδηγό,που δεν βρίσκεις σε αντίπαλα μοντέλα.

Αποτελεσματικά και ανθεκτικά παρουσιάζονται τέλος  σε κάθε περίπτωση και τα φρένα.

C 0123

ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑ

Ενα ολοκληρωμένο, εντυπωσιακό και μοντέρνο όχημα που ξεχωρίζει αμέσως απο τον ανταγωνισμό, με δικό του χαρακτήρα και πολλές δυνατότητες.

Ευρύχωρο,πρακτικό,άνετο,ευκολοδήγητο με καλές επιδόσεις και ακόμη καλύτερη κατανάλωση,μπορεί να κινείται με μεγάλη ασφάλεια στήν άσφαλτο αλλά και να προσφέρει δυνατότητες εκτός ασφάλτου και σε δύσκολες οδικές συνθήκες, που ο  ο ανταγωνισμός αδυνατεί.Και όλα αυτά σε λογικές τιμές με αξιόλογο επίπεδο εξοπλισμού.

 ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Booking.com

 

emfylies idees

symmaxia

 Copyright © 2018 YSTEROGRAFO NEWS