Τεχνολογία επικοινωνίας εγκεφάλου- οχήματος από τη Nissan

Σε τεχνολογία η οποία θα επιτρέπει στα οχήματά της να αντιλαμβάνονται και να ερμηνεύουν σήματα από τον εγκέφαλο του οδηγού δουλεύει η Nissan, επιδιώκοντας- όπως αναφέρεται σε ανακοίνωσή της- να επαναπροσδιορίσει τον τρόπο αλληλεπίδρασης μεταξύ ανθρώπου και αυτοκινήτου.

Η συγκεκριμένη τεχνολογία, ονόματι B2V (Brain-to-Vehicle) υπόσχεται να βελτιώσει τους χρόνους αντίδρασης των οδηγών, και να οδηγήσει σε οχήματα που προσαρμόζονται έτσι ώστε να κάνουν ευκολότερη την οδήγηση. Η Nissan σκοπεύει να επιδείξει τις δυνατότητες της εν λόγω τεχνολογίας στην έκθεση CES 2018 στο Λας Βέγκας. Σημειώνεται ότι η B2V εντάσσεται στο ευρύτερο πλαίσιο του Nissan Intelligent Mobility- του προγράμματος της εταιρείας για την αλλαγή του τρόπου με τον οποίο τα αυτοκίνητα οδηγούνται, κινούνται και λειτουργούν στο πλαίσιο της κοινωνίας.

«Όταν οι περισσότεροι σκέφτονται την αυτόνομη οδήγηση, έχουν μια πολύ απρόσωπη οπτική του μέλλοντος, όπου οι άνθρωποι παραδίδουν τον έλεγχο στις μηχανές. Ωστόσο η τεχνολογία B2V κάνει ακριβώς το αντίθετο, χρησιμοποιώντας σήματα από τον εγκέφαλο για να κάνει την οδήγηση ακόμα πιο συναρπαστική και διασκεδαστική» λέει ο Ντανιέλε Σιλάτσι, εκτελεστικός αντιπρόεδρος της Nissan.

Ως προς τον τρόπο λειτουργίας της συγκεκριμένης τεχνολογίας, αυτό που κάνει είναι να «πιάνει» σήματα από τον εγκέφαλο όταν ο οδηγός πρόκειται να κάνει κάποια κίνηση- όπως το να γυρίσει το τιμόνι ή να πατήσει γκάζι- έτσι ώστε ειδικές τεχνολογίες υποβοήθησης οδηγού να αρχίζουν την ενέργεια αυτή πιο γρήγορα, βελτιώνοντας τους χρόνους αντίδρασης και τη «χειροκίνητη» οδήγηση εν γένει. Προβλέποντας την κίνηση που ο οδηγός σκοπεύει να κάνει, το σύστημα μπορεί να αναλαμβάνει δράση- πχ να στρίβει το τιμόνι ή να επιβραδύνει το αυτοκίνητο- από 0,2 μέχρι 0,5 δευτερόλεπτα πιο γρήγορα από τον οδηγό, χωρίς αυτή η παρέμβαση να γίνεται αντιληπτή.

Επίσης, χρησιμοποιώντας τις δυνατότητες της τεχνητής νοημοσύνης, η τεχνολογία αυτή εντοπίζει πότε ο οδηγός νιώθει άβολα, ώστε να προβαίνει σε μικρές αλλαγές και τροποποιήσεις για να το αλλάξει αυτό – ή να κάνει πιο άνετη την κίνηση όταν το όχημα κινείται αυτόνομα. Άλλες πιθανές χρήσεις περιλαμβάνουν αυτόματη ρύθμιση/ τροποποίηση του εσωτερικού περιβάλλοντος του οχήματος, όπως σημειώνει ο Dr. Λούσιαν Γκεόργκε, ο οποίος ηγείται της έρευνας πάνω στην τεχνολογία B2V: Για παράδειγμα, κάτι τέτοιο θα μπορούσε να περιλαμβάνει τη χρήση επαυξημένης πραγματικότητας για να αλλάζει αυτά που βλέπει ο οδηγός και να κάνει το περιβάλλον του πιο ξεκούραστο.

Όπως υπογραμμίζει η Nissan, η τεχνολογία της είναι η πρώτη του είδους της στον κόσμο, και περιλαμβάνει τη χρήση μιας συσκευής που φοριέται από τον οδηγό και μετρά τη δραστηριότητα των εγκεφαλικών κυμάτων, η οποία στη συνέχεια αναλύεται από τα συστήματα του αυτοκινήτου.

 ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Booking.com

 

symmaxia

 Copyright © 2018 YSTEROGRAFO NEWS