Honda Civic Type R 2017 ... φθάσε με αν μπορείς [test]

* του Δημήτρη Κληρονόμου

Βασισμένο σε καινούριες σχεδιαστικές αρχές  και εξελιγμένο  ταυτόχρονα  με το νέο πεντάθυρο  Σιβίκ δέκατης γεννιάς,το νέο Type R,που εφέτος γιορτάζει 25 ζωής,συνεχίζει την πετυχημένη παράδοση των ομώνυμων μοντέλων, συνδυάζοντας,την γνήσια δυναμική της εμπρόσθιας κίνησης, εντυπωσιακή  εμφάνιση και αεροδυναμική ,έναν παντοδύναμο κινητήρα 320 ίππων,μοναδικές τεχνολογικές εφαρμογές και οδική συμπεριφορά  κατάλληλη ακόμη και για πίστα.

ΜΥΩΔΕΣ ΔΥΝΑΜΙΚΟ ΚΑΙ ΑΕΡΟΔΥΝΑΜΙΚΟ

Βασισμένο στις αναλογίες χαμηλού ύψους και μεγάλου πλάτους του νέου  πεντάθυρου  Σιβίκ,το Type R,εμφανίζεται με πρόθετα μυώδη στιλίτικα στοιχεία και δυναμικές μετατροπές αμαξώματος με σκοπό  την επίτευξη κορυφαίας αεροδυναμικής.Ειναι 165 mm μακρύτερο,36  mm χαμηλότερο και 2 mm  φαρδύτερο από το προηγούμενο.με αποτέλεσμα ελαφρά  πιο ευρύχωρη καμπίνα.

Το αεροδυναμικό πακέτο παριλαμβάνει πιό λείο κάτω μέρος αμαξώματος, αεραγωγούς air curtain πρός τα εμπρός λάστιχα,λεπτή πίσω πτέρυγα και γεννήτριες στροβιλισμού στο πίσω μέρος της οροφής.Ετσι το μυώδες και δυναμικό αμάξωμα προσφέρει την καλύτερη στην κατηγορία  του ισορροπία  άνωσης και αντίστασης,στοιχεία  που συμβάλουν στην καλύτερη ευστάθεια στις υψηλές ταχύτητες.
2017 Honda Civic Type R 1Μπροστά ο προφυλακτήρας επεκτείνεται με ένα μεγάλο σπλίτερ με εφέ ανθρακονημάτων,υπάρχουν θυρίδες εισαγωγής αέρα , ένας νέος αεραγωγός στο ρύγχος και μιά σπόρ κόκκινη γραμμή περιβάλλει όλο το αμάξωμα.

Το καπό είναι αλουμινένιο με ενσωματωμένο αεραγωγό,υπάρχουν πλευρικές ποδιές με εφέ ανθρακονημάτων μεταξύ των θόλων,οι οποίοι έχουν μεγαλώσει δεχόμενοι αλουμινένιες ζάντες 20 ιντσών και λάστιχα 245/30 R 20,ενώ φαρδύτερο κατα 65mm ειναι το πίσω μετατρόχιο.
2017 Honda Civic Type R 6Οι νέες ποδιές και ο κοντός πρόβολος σε συνδυασμό με τον πίσω διαχύτη βελτιώνουν την αεροδυναμική πίεση,ο πρόσθιος προφυλακτήρας αποτρέπει τον στροβιλισμό του αέρα,ενω θυρίδες αέρα στο αμάξωμα πίσω απο τους τροχούς μειώνουν την στατική πίεση μέσα στους θόλους βελτιώνοντας τον συντελεστή άνωσης κατά 1%.Η τεράστια  πίσω πτέρυγα εκτρέπει την ροή του αέρα παράγοντας πρόσθετη αεροδυναμική πίεση στον πίσω άξονα και συμβάλλει στην συνολική αρνητική  άνωση βελτιώνοντας  το κράτημα στις γρήγορες στροφές και προσφέροντας περισσότερη ασφάλεια στην σπόρ οδήγηση.

Ενας πραγματικός διαχύτης τέλος με ανθρακονημάτινη εμφάνιση κάτω απο τον πίσω  προφυλακτήρα,πλαισιώνει τρείς πλήρως λειτουργικές απολήξεις εξαγωγής με ένα ζευγάρι πρόσθετων πτερυγίων σε κάθε πλευρά,ενώ η κεντρική απόληξη εξαγωγής είναι μικρότερης διαμέτρου.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΟΙ ΧΩΡΟΙ  - ΚΑΛΥΤΕΡΗ ΟΡΑΤΟΤΗΤΑ

Το εσωτερικό του νέου Type R βασίζεται βέβαια στο απλό  πεντάθυρο νέο μοντέλο,διαθέτει εντυπωσιακή κόκκινη μαύρη υφασμάτινη ταπετσαρία για τα καινούρια σπόρ καθίσματα υψηλής πλευρικής στήριξης που ενσωματώνουν ανανεωμένα κάτω και πλευρικά μαξιλαράκια.,ενω κόκκινα δερμάτινα ένθετα υπάρχουν στο τιμόνι και κόκκινη διακοσμητική λωρίδα στο ταμπλό μέχρι και τις πόρτες.
2017 Honda Civic Type R 23Με μακρύτερο και φαρδύτερο πάτωμα και μακρύτερο μεταξόνιο  οι  επιβάτες απολαμβάνουν περισσότερους χώρους πλέον και καλύτερη ορατότητα η οποία χάρις και στις λεπτότερες κολώνες Α είναι κορυφαία μπροστά αγγίζοντας τις 84.3 μοίρες.
Η κεντρική κονσόλα έχει φινίρισμα piano-black θυμίζοντας τεχνολογικό κέντρο.Το εμπρός ράφι προσφέρει άμεση πρόσβαση σε φορητές συσκευές χωρίς καλώδια σύνδεσης  και διαθέτει μια επιφάνεια ασύρματης φόρτισης.

Στην κορυφή της κεντρικής κονσόλας αναπαύεται η έγχρωμη οθόνη αφής 7 ιντσών με λειτουργείες ενημέρωσης,ψυχαγωγίας και κλιματισμού η οποία  διαθέτει  κάμερα οπισθοπορείας και  αναβαθμισμένη διαισθητική λειτουργεία κ.α
Μια νέα οθόνη οθόνη 7 ιντσών υπάρχει στο κέντρο του ανανεωμένου ταμπλό που περιλαμβάνει εικονικά όργανα και μια περιοχή στην οποία ο οδηγός μπορεί να επιλέγει την απεικόνιση διαφορετικών ενδείξεων.
 2017 Honda Civic Type R 40Ο χώρος αποσκευών  χωρά 414 λίτρα αποσκευών,συρόμενο κάλυμα επάνω και αναδιπλούμενο και διαιρούμενο πίσω κάθισμα 60:40.

Μια νέα σειρά τεχνολογιών και εφαρμογών ασφάλειας πλαισιώνουν το νέο μοντέλο που συνδυάζουν πληροφορίες από ραντάρ,κάμερες και σισθητήρες με σκοπό να βοηθούν να προειδοποιούν  και να ενημερώνουν τον οδηγό,ενω πρόσθετος εξοπλισμός υπάρχει για την έκδοση Type R GT.

320 ΙΠΠΟΙ ,5.7 ΔΕΥΤ ΕΠΙΤΑΧΥΝΣΗΣ

Ο πανίσχυρος  βενζινοκινητήρας του προηγούμενου μοντέλου έχει βελτιστοποιηθεί και αναβαθμισθεί για υψηλότερη απόδοση  και πιό  ομαλή λειτουργεία κάτι που δεν συνέβαινε στο  προηγούμενο μοντέλο που ήταν πιό απόλυτο στην συμπεριφορά  του.
Η  απόδοση του τετρακύλινδρου υπερτροφοδοτούμενου ελαφρού συνόλου, άμεσου ψεκασμού των 2000 κυβικών.φθάνει τους 320  ίππους στις 6500 στροφές και η ροπή των 400 Nm εμφανίζεται μεταξύ  2500 και 4500 στροφών.
2017 Honda Civic Type R 13Η τεχνολογίες μεταβλητού χρονιμού, ηλεκτρονικού έλεγχου βύθισης βαλβίδων και πρόθετου διπλού μεταβλητού ελέγχου χρονισμού, ειναι αυτές που σε συνδυσμό με τον υπερτροφοδότη μονής εισαγωγής ,εξασφαλίζουν τόσο υψηλή απόδοση ,ενώ το VTEC  μεταβάλλει την βύθιση των βαλβίδων εξαγωγής μειώνοντας την υστέρηση του τούρμπο ( turbo lag) εξασφαλίζοντας, αυξημένη πίεση στην εξαγωγή στις χαμηλότερες στροφές κι αυξημένη ισχύ στις ψηλές στροφές.Επι πλέον το  dual-VTEC εξασφαλίζει ένα βαθμό επικάλυψης χρονισμού των βαλβίδων και υπάρχει και ηλεκτρική ενεργοποίηση της βαλβίδας έλεγχου πίεσης της υπερπλήρωσης.

Ο αέρας υπερπλήρωσης ψύχεται μέσω εναλλάκτη  αέρα-αέρα,η πολλαπλή εξαγωγή δυο τμημάτων είναι υγρόψυκτη και κάθε έμβολο διαθέτει κανάλι ψήξης  για αυξημένη ροή λαδιού ώστε να περιορίζεται η αυτανάφλεξη καυσίμου.

Ακόμη υπάρχει νέο βολάν  του κινητήρα μονής μάζας που μειώνει την αδράνεια του συμπλέκτη κατα 25% ,η τελική μετάδοση είναι πλέον κοντύτερη και διαθέτει ελικοειδές μπλοκέ διαφορικό ενώ υπάρχει και  λειτουργεία συγχρονισμού   στροφών κινητήρα -πρωτεύοντα άξονα  που μειώνει τους κραδασμούς μετάδοσης όταν εμφανίζεται υπερβολική διαφορά στροφών,η οποία μάλιστα μπορεί να απενεργοποιείται από τον οδηγό.

Δεν λείπει βέβαια  και ένα  υγρόψυκτο ψυγείου λαδιού για το 6άρι ειδικά εξελιγμένο  για το αυτοκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων το κέλυφος του οποίου διαθέτει και ειδικές ψύκτρες.
2017 Honda Civic Type R 15Το γκάζι είναι πλέον ηλεκτρονικό για αμεσότερη και ταχύτερη ενεργοποίηση ενώ η μη γραμμική  σχέση γκαζιού και κινητήρα εξασφαλίζει καλύτερη ελαστικότητα και καλύτερη απόκριση.

Τέλος η ροή εξαγωγής εχει αυξηθεί κατά 10% και για να παράγεται δυναμικός ήχος και η κεντρική απόληξη λειτουργεί σαν ροή εξαγωγής.

Ολα αυτά και ακόμη περισσότερες τεχνολογικές εφαρμογές που δεν χωρά η απαρίθμηση τους εδώ, εξασφαλίζουν μια ομαλή επιτάχυνση 5.7 δευτ για τα 0-100 χλμ/ωρ και τελική ταχύτητα 272 χλμ,μετρημένα σε πίστα, φέρνοντας το Type R στην κορυφή της κατηγορίας του και καθιστώντας το, μοναδικό εργαλείο τόσο στην κοινή άσφαλτο όσο και σε πίστα, για την οποία μάλιστα διαθέτει και ειδικό πρόγραμμα οδήγησης.

ΤΡΙΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ ΟΔΗΓΗΣΗΣ

Το νέο  αυτοφερόμενο πλαίσιο του Type R είναι 16 κιλα ελαφρύτερο με βελτιωμλενη κατά 37% στρεπτική  ακαμψία και 45% αυξημένη αντοχή στην στατική κάμψη,στοιχεία που συμβάλλουν σημαντικά στην αίσθηση του συστήματος διεύθυνσης,στην συμπεριφορά και την παθητική ασφάλεια.

Μπροστά  υπάρχει μια μοναδική διάταξη  γονάτων Μακ-Φέρσον διπλού  άξονα με βραχίονες αλουμινίου κάτω,η οποία εξασφαλίζει καλύτερη πλευρική ακαμψία  και γραμμική απόκριση και ταυτόχρονα χαμηλή διαμήκη ακαμψία,ενω η νέα γεωμετρία μειώνει το ίχνος κατα 19mm και το αρχικό κάμπερ 1.0 μοίρες,ελαχιστοποιώντας έτσι την ροπή διεύθυνσης την στιγμή της επιτάχυνσης.
2017 Honda Civic Type R 31Πίσω υπάρχει ειδικά σχεδιασμένη για το  Type  R  ανάρτηση πολλαπλών συνδέσμων με ανεξάρτητους βραχίονες,για αυξημένη γεωμετρική ευστάθεια και  πιο γραμμική απόδοση, η οποία σε συνδυασμό με το χαμηλότερο κέντρο βάρους και το φαρδύτερο μετατρόχιο  εξασφαλίζει την δυνατότητα καθυστερημένου φρεναρίσματος  ώστε να μπορείς να μπαίνεις ταχύτερα στις στροφές.
Υπάρχουν ακόμη αναβαθμισμένα αμορτισέρ τριών θαλάμων για μεγαλύτερο εύρος  απόσβεσης  και συνεχής ανεξάρτητος έλεγχος της δύναμης απόσβεσης ο οποίος  ενεργοποιείται από  την ροή του ρεύματος των ηλεκτρομαγνητικών πηνίων στο εσωτερικό των αποσβεστήρων,βάσει στοιχείων που παρέχουν, οι τρείς αισθητήρες G, που υπάρχουν από ένας στην βάση των κολωνών Α και ένας μπροστά από τόν πίσω άξονα σε συνδυασμό με τους αισθητήρες διαδρομής των αναρτήσεων, μεταβάλλοντας έτσι την ροή του λαδιού και την δύναμη απόσβεσης.Η εικόνα συμπληρώνεται απο αισθητήρες ,πλευρικών επιταχύνσεων,γωνίας διεύθυνσης και πίεσης πέδησης.γεγονός που επέτρεψε την προσθήκη στο νέο μοντέλο μιάς επί πλέον  επιλογής  μαλακότερης και ηπιότερης ρύθμισης για οδήγηση στην καθημερινή κυκλοφορία.

Η δύναμη απόσβεσης αυξάνεται  βέβαια στην επιλογή +R mode.Η κρεμαγιέρα διαθέτει δυο πηνία διαχωρισμού της διεύθυνσης από την υποβοήθηση ,μεταβλητό λόγο υποπολαπλασιασμού ανεξάρτητο της ταχύτητας του οχήματος  ώστε να μην μεταβάλλεται η αίσθηση του τιμονιού και ηλεκτρική  υποβοήθηση, ενώ το EPS χαρτογραφείται αναλόγως του επιλεγμένου  προγράματος οδήγησης.

Τα προγράμματα οδήγησης πλέον τρία:Το νέο   Comfort mode  για ομαλότερη αίσθηση διεύθυνσης και πιό φιλική ανταπόκριση στις καθημερινές συνθήκες οδήγησης,το στάνταρ Sport για γρήγορη οδήγηση και δυναμικές εκκινήσεις και το
+ R mode  κατάλληλο για αγωνιστική χρήση και οδήγηση σε πίστα.

Τέλος για την διαχείρηση της τεράστιας ισχύος, μπροστά υπάρχουν τετραπίστονες δαγκάνες και αεριζόμενοι δίσκοι διαμέτρου 350 mm ,  στους οποίους παρέχουν αέρα ψύξης οι εισαγωγές /αεραγωγοί του πρόσθιου προφυλακτήρα ενώ πίσω υπάρχουν συμπαγείς δίσκου 305 mm.

ΕΝΑ ΜΕ ΤΟΝ ΔΡΟΜΟ

Η αίσθηση του νέου Type R στο δρόμο είναι μοναδική και απολαυστική , με δεδομένα ότι είναι το ταχύτερο και με την καλύτερη επιτάχυνση της κατηγορίας του.

Στρίβει με φανταστικό τρόπο,παρέχει μοναδική  πληροφόρηση στον οδηγο, ελέγχεται πανεύκολα σε κάθε περίπτωση, προσφέρει άψογη κατευθυντικότητα στις υπερυψηλές ταχύτητες,δεν γέρνει,δεν βυθίζεται δεν μετακινείται ούτε υποστρέφει ακόμη  και στα όρια των δυνατοτήτων του.Γίνεται " ενα με τόν δρόμο" και φρενάρει φανταστικά. Εδώ να  σημειώσουμε ότι το νέο Type R είναι το ταχύτερο προσθιοκίνητο αυτοκίνητο που έχει περάσει ποτέ απο την πίστα του Nurburgring Nordschleife.2017 Honda Civic Type R 37

Βέβαια η μεταφορά  των 320 ίππων στο δρόμο απαιτεί εξοικείωση και εκμάθηση από τον απλό  οδηγό μέχρι να αντιληφθεί πλήρως τις δυνατότητες και τα όρια του πλαισίου , της ανάρτησης και του κινητήρα.Από εκεί και πέρα βέβαια και τότε μόνον ,θα μπορεί να απολαμβάνει πραγματικά το αυτοκίνητο.

ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑ

Το καλύτερο και ταχύτερο προσθιοκίνητο  δίλιτρο  όχημα  της αγοράς που υπάρχει αυτή την στιγμή. Άψογο και μοναδικό απο κάθε πλευρά  και με ιδιαίτερα προηγμένες τεχνολογικές λύσεις και εφαρμογές,δικαιολογεί απόλυτα την τιμή των 49.750  ευρώ της τιμής του ( 53.650 Ε το MT GT με connect navi) προσφέροντας μοναδική απόλαυση οδήγησης και ασφάλεια.

Ενα ανεπανάληπτο όχημα για ευτυχείς κατόχους.

 ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Booking.com

 

emfylies idees

symmaxia

 Copyright © 2018 YSTEROGRAFO NEWS